ادامه ناآرامی‌ در کنوشا در آستانه سفر دونالد ترامپ

تظاهرات ضد نژادپرستی در کنوشا
تظاهرات ضد نژادپرستی در کنوشا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معلوم نیست آقای ترامپ در جریان سفر به کنوشا با خانواده جیکوب بلیک دیدار کند یا نه. نزدیکان آقای بلیک معترضان را به آرامش فراخوانده‌اند.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده روز سه‌شنبه به کنوشا در ایالت ویسکانسین می‌رود؛ شهری که به دلیل اعتراضات گسترده به شلیک پلیس به جیکوب بلیک، شهروند رنگین پوست، شرایط ناآرامی دارد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که آقای ترامپ پیش از این با انتقاد از رویه مقام‌های محلی، از احتمال اعزام گارد ملی برای مقابله با شورش‌های خیابانی خبر داده بود. رسانه‌های محلی پیشاپیش ورود سربازان گارد ملی به این شهر را تایید کرده‌اند.

در ویدیویی که هفته پیش از صحنه وقوع جرم منتشر شد، در حالی که جیکوب بلیک غیرمسلح است و در میان ماموران که گویا برای بازداشت وی تلاش می‌کنند می رود تا در پشت فرمان خودرو بنشیند، از سوی یکی از نیروهای پلیس مورد حمله قرار می گیرد. به گفته رسانه‌های ایالات متحده هفت بار از پشت به سمت جیکوب بلیک شلیک می شود و این مرد سیاه پوست در وضعیت وخیم به بیمارستان میلواکی منتقل می شود.

جیک بلیک براثر این تیراندازی از نزدیک فلج شده و به گفته خانواده و نزدیکانش معلوم نیست تا آخر عمر بتواند راه برود.

تنش‌های نژادی، به‌ویژه از زمان مرگ جورج فلوید به یکی از چالش‌های جدی حکومت ایالات متحده آمریکا بدل شده است. دونالد ترامپ که در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، به‌دلیل این «بحران» به‌شدت مورد انتقاد است. آقای ترامپ سعی می‌کند با شعار اعمال نظم و قانون، آرای بخش‌های محافظه‌کار جامعه را کسب کند.

معلوم نیست آقای ترامپ در جریان سفر به کنوشا با خانواده جیکوب بلیک دیدار کند یا نه. نزدیکان آقای بلیک معترضان را به آرامش فراخوانده اند. روز شنبه بیش از هزار نفر در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان در کنوشا با حضور پدر جیک بلیک، راهپیمایی کردند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بایدن: پلیس‌هایی که به دو سیاهپوست شلیک کرده‌اند باید محاکمه شوند

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم