پمپئو: ترامپ مجوز حمله به قاسم سلیمانی را صادر کرده بود

Susan Walsh
Susan Walsh Copyright /Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright /Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره تصمیم ترامپ در کشتن قاسم سلیمانی گفت: «در خاورمیانه وقتی ایران تهدید کرد، رئیس‌جمهوری حمله‌ای را تایید کرد که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی، یک تروریست ایرانی شد.»

آگهی

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که در خاورمیانه به سر می‌برد برای حمایت از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و نامزدی‌اش در دوره بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، یک پیام ویدیویی فرستاد.

پیام پمپئو از اورشلیم، همزمان با برپایی گردهمایی حزب جمهوری‌خواه و اعلام رسمی نامزدی ترامپ در انتخابات پیش‌رو ارسال شد. پمپئو که به تازگی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و مقام‌های بحرینی دیدار کرده بود در این پیام ویدیویی به تمجید از تصمیم‌های رئیس‌جمهوری در سال‌های فعالیت خود در کاخ سفید پرداخت.

«ترامپ آیت‌الله، حزب‌الله و حماس را تحت فشار قرار داد»

مایک پمپئو در موضوع خاورمیانه به طور ویژه به صلح اسرائیل و امارات عربی متحده به عنوان دستاوردی مهم اشاره کرد، دستاوردی که در مورد آن گفت: «فرزندان ما سال‌های بعد این را در کتاب‌های تاریخ‌شان خواهند خواند.»

او همچنین به تصمیم ترامپ برای خروج از برجام اشاره کرد و گفت: «رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته‌ای فاجعه‌آمیز با ایران خارج شد و آیت‌الله، حزب‌الله و حماس را تحت فشار قرار داد.»

پمپئو همچنین درباره تصمیم ترامپ در کشتن قاسم سلیمانی نیز گفت: «در خاورمیانه وقتی ایران تهدید کرد، رئیس جمهوری حمله‌ای را تایید کرد که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی، یک تروریست ایرانی شد. این مرد مسئول کشتن و ناکار کردن صدها سرباز آمریکایی و هزاران مسیحی در سراسر خاورمیانه است.»

مایک پمپئو در حال حاضر مشغول دیدار با مقام‌های بحرین است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک ‌سال پس از کشته شدن قاسم سلیمانی؛ راهبرد سپاه قدس چه تغییراتی کرده است؟

«ایران برای گرفتن ‌انتقام قاسم سلیمانی، سفیر آمریکا را زیر نظر گرفته»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم