نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در میانه تنش شرق مدیترانه و بحران بلاروس

نشست وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در برلین
نشست وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در برلین Copyright وزرای دفاع
Copyright وزرای دفاع
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اولین بار پس از شیوع ویروس کرونا موفق به دیدار و گفتگوی حضوری در برلین شدند.

آگهی

روز چهارشنبه وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۲۶ اوت (۵ شهریور) برای اولین بار پس از شیوع ویروس کرونا در این قاره، به صورت حضوری در برلین دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه غیررسمی به جز وزیران دفاع ۲۷ کشور عضو، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کمیسرهای اروپایی وستاگر و برتون و هم چنین دبیرکل ناتو، ینس استولتنبرگ، حاضرشدند. محور اصلی گفتگوها نیز تنش‌ها در شرق مدیترانه و ناآرامی‌ها در بلاروس بود.

در این نشست، وزیر دفاع آلمان که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را هم عهده دار است، از اینکه موقعیت حضور فیزیکی وزیران فراهم شده اظهار خوشحالی کرد. آنگرت کرامپ- کارنباوئر در این جلسه گفت: «این نخستین بار است که پس از مدت زمان طولانی وزرای دفاع اروپا می‌توانند شخصاً با یکدیگر ملاقات کنند، خصوصا در دورانی که چالش‌ها بیشتر شده‌اند. ما شاهد بحران اقتصادی در اروپا هستیم و همچنین مردم معترض در بلاروس را می‌بینیم و نهایتا شاهد افزایش تنش و جدال در شرق مدیترانه هستیم و این ضرورت را می‌بینیم که اروپا بتواند متحد و یکپارچه برای امنیت خود تصمیم‌گیری کند.»

در ادامه این نشست روز پنج شنبه وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره چگونگی واکنش به ترکیه در تنش‌های ناشی از استخراج نفت و گاز از سوی این کشور و رزمایش مشترک یونان و فرانسه در شرق مدیترانه گفتگو خواهند کرد.

قرار است نشست رسمی مهمی در ماه نوامبر میان وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار شود. نشست دو روزه برلین نیز که امروز آغاز شد، در واقع مقدمه‌ای برای دیدار رسمی وزرای دفاع در ماه نوامبر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا: انتخاب مجدد لوکاشنکو را به رسمیت نمی‌شناسیم؛ عوامل سرکوب معترضان تحریم می‌شوند

جوزپ بورل: ویرانی‌های شهرهای غزه بیشتر از ویرانی‌های شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم است

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه؛ نفتکش‌ها و کشتی‌های حامل تسلیحات هدف گرفته می‌شوند