ترامپ: انتخاب شوم در سه هفته‌ اول با ایران توافق می‌کنم

Alex Brandon
Alex Brandon Copyright /Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه فاکس نیوز دوباره به انتقاد از چین پرداخت. او البته این بار نیم نگاهی هم به اتحادیه اروپا و رفتارهای این اتحادیه در قبال آمریکا داشت. در عین حال آقای ترامپ خبر داد که اگر دوباره رئیس‌جمهور شود در همان سه هفته اول با ایران مذاکره می‌کند.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه فاکس نیوز دوباره به انتقاد از چین پرداخت، از کنار اتحادیه اروپا به سادگی عبور نکرد و گفت که اگر دوباره رئیس‌جمهور شود در همان سه هفته اول با ایران مذاکره می‌کند.

وی در خصوص مذاکره با ایران در صورت انتخاب مجدد گفت: «به هر حال، با ایران، در همان سه هفته اول معامله را تمام خواهم کرد. آنها منتظر هستند، آنها ناچار به انجام این معامله هستند.»

آقای ترامپ در این گفت‌وگو با استیو هیلتون، مجری برنامه «انقلاب بعدی با استیو هیلتون» همچنین در مورد چین گفت: «هیچ کشوری بیش از چین ما را چند پاره نکرده است. البته اتحادیه اروپا هم چندان زیبا رفتار نکرده است. آنها نیز با ما بسیار وحشتناک رفتار می‌کنند. اما هیچ کشوری طی چند دهه اخیر به اندازه چین ما را نابود نکرده است.»

آقای دونالد ترامپ پیش از این در نقد بایدن و روابط او با چین گفته بود که اگر بایدن رئیس‌جمهور شود، چین صاحب ایالات متحده می‌شود. وی گفت: «آنها [چینی‌ها] صاحب جو بایدن هستند. آنها صاحب او هستند. آنها می‌خواهند من این دور به سختی ببازم. احتمالا فقط ایران در این شرایط حتی بیش از چین به باخت من در این رقابت علاقه دارد.»

سخنان ترامپ مبنی بر مذاکره با ایران در حالی است که دولت او در حال اجرایی کردن مکانیزم ماشه علیه ایران است. یکی از نخستین اقدامات دونالد ترامپ پس از آغاز به کار در کاخ سفید خروج از توافق هسته‌ای ۱+۵ با ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیکی هیلی: بایدن برای ایران و داعش و چین کمونیست خوب است

جان کری: ترامپ با متحدان به هم می‌زند و برای دیکتاتورها نامه عاشقانه می‌فرستد

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست