ائتلاف تحت رهبری آمریکا از پایگاه تاجی در عراق خارج شد

پایگاه تاجی در عراق
پایگاه تاجی در عراق Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تحویل کنترل پایگاه تاجی به نیروهای عراقی تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا بار دیگر بر خروج آن دسته از نظامیان کشورش که در عراق باقی مانده‌اند تاکید کرد.

آگهی

ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا روز یکشنبه کنترل پایگاه نظامی تاجی در عراق را به نیروهای مسلح این کشور تحویل داد.

پایگاه تاجی که در ۲۰ کیلومتری شمال بغداد واقع شده است طی ماههای گذشته به دفعات با راکت مورد هدف گروه های شبه نظامی تحت حمایت ایران قرار گرفته بود. در بیانیه روز یکشنبه ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا آمده است که خروج نیروهای این ائتلاف از پایگاه تاجی با هماهنگی دولت عراق انجام شده و بخشی از طرحی دراز مدت است.

آن دسته از نیروهای ائتلاف که همچنان در پایگاه تاجی باقی مانده‌اند، قرار است طی روزهای آینده با تحویل تجهیزات موجود به نیروهای عراقی از این پایگاه خارج شوند. این مرکز پیش از این اغلب محل استقرار حداکثر دو هزار نظامی ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اکثر نظامیان مستقر در پایگاه تاجی تابستان امسال این پایگاه را تخلیه کردند.

تحویل کنترل پایگاه تاجی به نیروهای عراقی تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا بار دیگر بر خروج آن دسته از نظامیان کشورش که در عراق باقی مانده اند تاکید کرد.

پارلمان عراق چند ماه پیش به دنبال حمله آمریکا به کاروان قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به خروج نیروهای خارجی از این کشور رای داده بود. در حمله ارتش ایالات متحده به این کاروان علاوه بر قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس، رهبر شبه نظامیان گروه کتائب حزب الله نیز کشته شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش عراق: دلیل انفجار انبار مهمات در جنوب بغداد گرمای هوا بود

عراق برای مقابله با «رشوه‌» نظارت بر گذرگاه مرزی با ایران را تشدید می‌کند

بغداد: حملات آمریکا دولت ما را به سمت پایان دادن به ماموریت آمریکا‌یی‌ها در خاک عراق سوق می‌دهد