رافائل گروسی: برای طرح مسائل مهم به تهران سفر می‌کنم

رافائل گروسی
رافائل گروسی Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توئیتی اعلام کرد که روز دوشنبه برای دیدار با مقام‌های ایرانی به تهران سفر می‌کند.

آگهی

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توئیتی اعلام کرد که روز دوشنبه برای دیدار با مقام‌های ایرانی به تهران سفر می‌کند.

وی هدف از این سفر را طرح مسائل مهم درباره موضوعات پادمانی [سیستم بازرسی و تایید استفاده صلح‌آمیز مواد هسته‌ای] عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که مجرایی مفید و مشارکتی برای گفت‌وگویی مستقیم ایجاد شود. وی این موضوع را ضروری توصیف کرد.

توئیت رافائل گروسی

از سوی دیگر کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین المللی در وین، نیز صبح امروز در توئیتی گفته بود که در راستای تعاملات و همکاری‌های جاری ایران و آژانس، بنا بر دعوت ایران، رافائل گروسی مدیرکل آژانس هفته جاری به ایران سفر می کند.

وی تاکید کرد که «ایران یکی از شرکای اصلی آژانس است، امیدواریم این سفر به تقویت همکاری‌های متقابل بینجامد.»

آقای گروسی دو ماه پیش در آغاز نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی گفته بود که ایران بیش از چهار ماه است که اجازه بازرسی از «دو مرکز مشکوک به فعالیت‌های هسته‌ای» را نمی‌دهد.

شورای حکام آژانس انرژی بین‌المللی اتمی همچنین در تاریخ ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به قطعنامه پیشنهادی سه کشور آلمان و فرانسه و بریتانیا که از ایران به دلیل همکاری نکردن با تحقیقات این آژانس انتقاد می‌کرد، رای مثبت داد.

عمده‌ترین مشکل بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خودداری تهران از صدور مجوز برای کارشناسان آژانس به‌منظور بازدید از دو سایت با فعالیت‌هایی است که «مشکوک» اعلام شده است. به نظر می‌رسد این دو مرکز از جمله مراکزی باشند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سال‌های اخیر به وجود آن‌ها اشاره کرده است. این موضوع بر تنش‌ها میان تهران و جامعه بین‌الملل در کنار موضوع افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در ایران افزوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قطعنامه‌ انتقادی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران تصویب شد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ذخیره اورانیوم غنی شده ایران تقریبا به ۸ برابر حد مجاز رسیده است

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند