ماکرون از احتمال تولید واکسن کرونا طی چند ماه آینده سخن گفت

امانوئل ماکرون، رئيس‌جمهوری فرانسه
امانوئل ماکرون، رئيس‌جمهوری فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئيس‌جمهوری فرانسه از همکاری کشورهای اروپایی با یکدیگر در زمینه تحقیق برای تولید واکسن بیماری «کووید ۱۹» ابراز خرسندی کرد.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئيس جمهوری فرانسه می گوید که واکسن بیماری همه گیر «کووید ۱۹» ممکن است به زودی آماده شود.

به گفته رئیس جمهوری فرانسه احتمال تولید واکسن ویروس جدید کرونا طی «ماههای آینده» وجود دارد. او این سخنان را روز پنجشنبه در جریان نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بیان کرد. امانوئل ماکرون همچنین از همکاری کشورهای اروپایی با یکدیگر در زمینه تحقیق برای تولید واکسن بیماری «کووید ۱۹» ابراز خرسندی کرد.

امانوئل ماکرون که در اقامتگاه تابستانی خود در جنوب شرقی فرانسه میزبان آنگلا مرکل بود اظهار داشت: «ما با همراهی یکدیگر همکاری اروپایی در زمینه واکسن را بهبود بخشیده ایم. بسیاری از کشورهای دیگر و کمیسیون اروپا برای تشویق شرکت های داروسازی اتحادیه اروپا در زمینه تحقیق برای کشف واکسن همسو شده اند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی افزود که همکاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا با یکدیگر شامل حصول اطمینان از وجود ظرفیت کافی برای تولید و عرضه واکسن نوع جدید ویروس کرونا به جمعیت کشورهای اروپایی می شود.

روسیه روز ۱۱ اوت (۲۱ مرداد) اعلام کرد که واکسن بیماری «کووید ۱۹» را تولید کرده است. با این حال بسیاری از کارشناسان این ادعا را زیر سوال برده اند. به گفته آنها میزان کارایی واکسن تولید شده روسی به اندازه کافی سنجیده نشده است.

از سوی دیگر کمیسیون اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که با شرکت داروسازی «کیور-وک» (CureVac) در آلمان برای عرضه ۲۲۵ میلیون نمونه از واکسن احتمالی «کووید ۱۹» به توافق رسیده است. این چهارمین توافق مشابه بین اتحادیه اروپا و شرکت های داروسازی محسوب می شود. اتحادیه اروپا پیش از این با شرکت های داروسازی «سانوفی» و «جانسون و جانسون» برای عرضه به ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون نمونه از واکسن احتمالی به توافق رسیده بود.

کمیسیون اروپا همچنین روز ۱۴ اوت (۲۴ مرداد) با شرکت داروسازی «آسترازنکا» برای عرضه ۳۰۰ میلیون نمونه از واکسن احتمالی «کووید ۱۹» توافق کرده بود. در این توافق پیش بینی شده است که اتحادیه اروپا می تواند ۱۰۰ میلیون نمونه دیگر علاوه بر ۳۰۰ میلیون نمونه اولیه دریافت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین مجوز ساخت دومین واکسن ویروس کرونا را صادر کرد

شمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه از ۷ هزار نفر گذشت

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان