رزمایش ترکیه و جمهوری آذربایجان در بحبوحه تنش شدید بین باکو و ایروان

Azerbaijan - Turkey
Azerbaijan - Turkey Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این رزمایش که در سطوح مختلف زمینی و هوایی برگزار می‌شود قرار است تا ۱۰ اوت ادامه داشته باشد.

آگهی

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه ۳ اوت در بیانیه‌ای اعلام کرد رزمایش نظامی مشترک این کشور با ترکیه ادامه دارد و یگان‌های زمینی دو کشور با تانک و خوروهای زرهی مانور اجرا می‌کنند.

این رزمایش در چندین سطح برگزار می‌شود و همکاری‌های نظامی دو کشور در حوزه‌های زمینی و هوایی به نمایش گذاشته می‌شود. در رزمایش زمینی که در شهرهای باکو و نخجوان در حال برگزاری است تا ۵ اوت ادامه دارد. این در حالی است که رزمایش هوایی مشترک دو کشور که در شهرهای باکو، نخجوان، کوردمیر و یولاخ انجام می‌گیرد تا ۱۰ ماه اوت ادامه خواهد داشت.

پیشتر وزارت دفاع آذربایجان گفته بود که جنگنده‌های اف ۱۶، تانک‌ها و خودروهای زرهی ترکیه برای شرکت در این رزمایش وارد خاک آذربایجان شده‌اند.

این رزمایش نظامی مشترک همزمان با شدت گیری تنش‌ها میان باکو و ایروان انجام می‌شود. ترکیه بارها حمایت خود را از آذربایجان در این بحران اعلام کرده است. آقای اردوغان پیشتر با اشغالگر خواندن ارمنستان به این کشور هشدار داده بود در این بحران کنار آذربایجان می‌ایستد.

دور تازه در‌گیری‌های میان دو کشور منجر به کشته شدن ۱۲ آذربایجانی و ۴ ارمنی شده است. این جدی‌ترین درگیری میان دو کشور از سال ۲۰۱۶ به بعد است، دو کشوری که بر سر کنترل منطقه خودمختار قره‌باغ با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری آذربایجان و ارمنستان؛ بازیگران خارجی در قفقاز چه می‌جویند؟

آذربایجان خرید پهپاد‌های مسلح و دوربرد از ترکیه را تایید کرد؛ ویژگی‌های متفاوت آکینجی چیست؟

جمهوری آذربایجان دو دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد