پرونده کیفری علیه رئیس فیفا در سوئیس به جریان افتاد

FIFA President Gianni Infantino
FIFA President Gianni Infantino Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جانی اینفانتینو باید در دادگاهی در سوئیس از اتهامات وارده در خصوص سواستفاده از جایگاه خود و تبانی دفاع کند.

آگهی

دادستان‌های سوئیس روز پنجشنبه ۳۰ ژوئیه پس از علنی شدن جلسه مخفیانه جانی اینفانتینو، رئیس فیفا و میشل لوبر دادستان سوئیسی، پرونده‌ای حقوقی علیه رئيس فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا باز کردند.

هفته گذشته آقای لوبر پس از جنجال‌های فراوان در خصوص جلسات اعلام نشده او با اینفانتینو از سمت خود استعفا داد. این استعفا در حالی رخ داد که پرونده‌ای از سوی دادستانی سوئیس علیه آقای لوبر به اتهام سواستفاده از جایگاهش در جریان است.

این دو متهم هستند در جلسات مخفیانه و ثبت نشده در خصوص پرونده فساد مالی در فیفا با یکدیگر دیدار داشته‌اند. جزئیات این جلسات در گزارش‌های آقای لوبر نیامده است. اینفانتینو و لوبر هرنوع اتهام تبانی را رد کرده‌اند.

مقامات نظارت بر دفتر دادستان کل OAG می‌گوید نشانه‌هایی از رفتار مجرمانه این دو فرد در جلسات یافت شده است.

دیدبان نظارت بر دفتر دادستان سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این پرونده مربوط به سواستفاده از مقامات دولتی، نقض اسرار رسمی، کمک به مجرمان و اقدامات مجرمانه است.»

استفان کلر، دادستان ویژه سوئیس می‌گوید پرونده علیه اینفانتینو به جریان افتاده و رئيس فیفا باید برای پاسخگویی به اتهامت مطروحه در دادگاه حاضر شود.

یکی از دیدارهایی که بعدا فاش شد مربوط به ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ است که در آن لوبر و اینفاتینو در هتلی در شهر برن با یکدیگر ملاقات کردند. شرح این ملاقات در هیچ‌یک از گزارش‌های لوبر ثبت نشده است. لوبر بعدها و در سال ۲۰۱۸ در نشستی خبری اعلام کرد که دیدارش با رئيس فیفا در مورد تحقیقات بلندمدت فساد در این فدراسیون بوده است.

پنهانکاری‌های لوبر موجب شد که در ماه مارس یک هیات نظارت فدرال در سوئیس ۸ درصد از حقوق سالانه ۳۰۰ هزار دلاری او را کم کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک ایرانی‌تبار در میان مظنونان پرونده «فوتبال‌گیت» در بلژیک؛ ۵۷ متهم به فساد و تبانی محاکمه می‌شوند

حمایت آفریقا از ایده اینفانتینو برای برگزاری هر دو سال یک‌بار جام جهانی

نگارش در پشت میله‌های زندان؛ کتاب خاطرات الکسی ناوالنی به زودی منتشر خواهد شد