شلیک موشک بالستیک از عمق زمین در رزمایش سپاه پاسداران ایران

موشک بالستیک شلیک شده در رزمایش سپاه
موشک بالستیک شلیک شده در رزمایش سپاه Copyright اسکرین شات از ویدئوی AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران مدعی شد که تاکتیک شلیک موشک بدون سکو و تجهیرات مرسوم از اعماق زمین از دقت بالایی در هدف قرار دادن مواضع برخوردار است و برای «نخستین بار در دنیا» توسط نیروهای نظامی ایران صورت می‌گیرد.

آگهی

سپاه پاسدران ایران ادعا کرد که در دومین روز از رزمایش دریایی خود که از روز سه شنبه آغاز شده موشک‌های بالیستیک را از عمق زمین به سوی هدف‌های در نظرگرفته شده شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا دومین روز از مرحله نهایی رزمایش «پیامبر اعظم ۱۴» روز چهارشنبه در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان برگزار شد و در جریان آن مواضع دشمن فرضی از زمین،‌ هوا و دریا هدف حمله قرار گرفت.

در این گزارش ضمن اشاره به تاکتیک‌ها و تجهیزات نوین که در تمرین نظامی یاد شده مورد بهره برداری قرار گرفته، از شلیک موشک‌های بالیستیک استتار شده در عمق زمین به عنوان دستاورد منحصر به فرد هوافضای سپاه یاد شده است.

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران روز چهارشنبه در گفتگو با ایسنا مدعی شد که تاکتیک شلیک موشک از اعماق زمین از دقت بالایی در هدف قرار دادن مواضع برخوردار است و برای نخستین بار در دنیا توسط نیروهای نظامی ایران صورت می‌گیرد.

کارشناسان نظامی ایران معتقدند که استفاده از این تاکتیک می‌تواند به خطای محاسباتی ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی دشمن هنگام رویارویی نظامی منجر شود.

در جریان این رزمایش همچنین قرار است که مواضع تعیین شده در جزیره فارو توسط هواپیماهای سوخو ۲۲ نیروی هوافضای سپاه مورد حمله قرار گیرد و با بمب‌های بالدار منهدم شود.

این رزمایش که از پیش توجه بسیاری از منابع خبری را به خود جلب کرده بود در نخستین روز برگزاری نیروهای آمریکایی در منطقه را به حال آماده باش و هشدار درآورد.

در نخستین روز این رزمایش همچنین ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی کلاس «نیمیتز» با شلیک موشک‌های بالیستیک و کروز دریایی از راکت اندازها و بالگردها منهدم شد.

نیروی دریایی آمریکا در نخستین واکنش به برگزاری این رزمایش آنرا «غیرمسئولانه» توصیف کرده بود.

سخنگوی فرماندهی ناوگان پنجم ایالات متحده آمریکا در منطقه با تاکید بر اینکه کشورش اقدامات ایران را در آب‌راه‌های بین‌المللی زیر نظر دارد تاکید کرده بود ک این رزمایش «اختلالی در عملیات ائتلاف در منطقه ایجاد نمی‌کند و بر گردش آزاد تجارت در تنگه هرمز و آب‌های اطراف آن تاثیرگذار نیست.»

رزمایش سپاه پاسداران ایران در خلیج فارس در حالی در جریان است که ایالات متحده در پی تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی است و پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در این خصوص به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

این تمرین‌ها که ایران هر از چند گاهی در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز انجام می‌دهد در بحبوحه تنش‌های جاری میان تهران و واشنگتن و پس از خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران صورت می گیرد.

تمرین دریایی نیروی هوافضای سپاه در آب‌‌های خلیج فارس و تنگه هرمز عصر امروز، چهارشنبه هشتم مردادماه پایان می‌یابد.

به توئیتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رونمایی ایران از موشک‌های بالستیک و کروز «حاج قاسم» و «ابومهدی»

نیروی دریایی سپاه ۱۱۲ «قایق‌ تندروی موشک‌انداز» را به ناوگان خود اضافه کرد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود