دستگیری ۵۵ نفر در تظاهرات ضد نتانیاهو در اسرائيل

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیروهای امنیتی اسرائيل با استقرار کامیون‌های آب پاش سعی کردند مردم معترض به عملکرد بنیامین نتانیاهو را متفرق کنند.

آگهی

پلیس اسرائيل دست‌کم ۵۵ نفر از کسانی که در مقابل اقامتگاه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تظاهرات کردند و خواستار استعفای او شدند را دستگیر کرد.

هزاران نفر از معترضان به عملکرد بنیامین نتانیاهو عصر پنجشنبه، ۲۳ ژوئيه با حضور در مقابل محل اقامت وی، نخست وزیر اسرائيل را «وزیر جنایت» خواندند. به نوشته روزنامه هاآرتص در این تظاهرات دست‌کم ۴ هزار نفر شرکت کردند.

حضور این جمعیت خشمگین با دخالت پلیس اسرئيل همراه بود و نیروهای امنیتی دست‌کم ۵۵ نفر را بازداشت کردند. همچنین نیروهای پلیس با استفاده ماشین‌های آب پاش سعی کردند معترضان را متفرق کنند.

این چندمین بار در هفته‌های اخیر است که معترضان در اسرائيل در اعتراض به فساد مالی آقای نتانیاهو و نیز افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ خواهان کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو از قدرت شده‌اند.

تظاهرکنندگان به صورت مسالمت آمیز در این اعتراضات نسبت به عملکرد نخست وزیر شعار می‌دادند اما ورود کامیون‌های نیروهای پلیس و آب‌پاشی به سمت آنها باعث بروز درگیری میان نیروهای امنیتی و مردم معترض شد.

نرخ بیکاری بالا، افزایش سریع مبتلایان به ویروس کرونا و اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی، تقریبا هر روزه اسرائیلی‌ها را برای اعتراض علیه کابینه به خیابان‌ها می‌کشاند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس اسرائيل یک فلسطینی را به ضرب گلوله به قتل رساند

حمله نیروهای اسرائيلی به یک خبرگزاری فلسطینی

از گردان اسرائیلی «نتزاه یهودا» چه می‌دانیم؟ چرا آمریکا به دنبال تحریم آن است؟