جسد قاضی منصوری در پزشکی قانونی ایران، از تصاویر دوربین های مداربسته خبری نبود

 AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادسرای تهران تایید کرد که جسد قاضی فراری ایرانی که در رومانی به شکل مرموزی جان باخته است صبح روز چهارشنبه وارد ایران شده است.

آگهی

رسانه‌های ایران از استرداد جسد قاضی فراری ایرانی از رومانی خبر دادند. خبرگزاری فارس روز چهارشنبه اول مرداد گزارش داد که جسد آقای منصوری، بامداد امروز وارد فرودگاه امام خمینی شده است.

دادسرای تهران تایید کرد که جسد آقای منصوری متهم ردیف نهم پرونده فساد در قوه قضائيه از رومانی به ترکیه و از آنجا از طریق فرودگاه امام خمینی به تهران منتقل شده است. جسد منصوری بلافاصله جهت تعیین هویت به پزشکی قانونی منتقل شده و پس از احراز هویت برای ادامه بررسی‌ها در اختیار سازمان پزشکی قانونی قرار گرفته است.

سازمان پزشکی قانونی در گزارشی در این رابطه تایید کرده که جنازه مزبور متعلق به غلامرضا منصوری است و با تصویربرداری و اقدامات پزشکی صورت گرفته مشخص شده که مقتول از مکان بلندی سقوط کرده چرا که شکستگی در سر و صورت و تنه (کتف راست و چپ و استخوان‌های صورت) این‌گونه نشان می‌دهد.

جسد بی‌جان آقای منصوری روز جمعه ۱۹ ژوئن در حالی که ظاهرا از پنجره محل اقامتش در بخارست، پایتخت رومانی، به پایین افتاده بود پیدا شد. پلیس بخارست در بیانیه‌ای که همان روز منتشر کرد اظهار داشت: «در ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه ۱۹ ژوئيه از سوی پذیرش هتل تماسی با اداره پلیس بخارست مبنی بر سقوط یک مرد از پنجره هتل اعلام شد. ماموران پلیس و شهرداری بلافاصله برای بررسی اوضاع به محل مربوطه اعزام شدند و با جنازه بی‌جان غلامرضا منصوری مواجه شده‌اند.»

بعد از آن گزارش‌های تایید نشده‌ای در خصوص احتمال ضرب و شتم پیش از سقوط منتشر شد. همچنین برخی از رسانه‌ها از احتمال سقوط آقای منصوری از راهروی درونی هتل خبر دادند.

پیش‌تر سایت خبری نورنیوز وابسته به شورای امنیت ملی ایران، در خبری اختصاصی خبر ورود جسد قاضی منصوری را منتشر کرده بود. این سایت همچنین در خبر خود نوشته بود با همراه با جنازه منصوری، ۲۹ صفحه گزارش شرح ماجرا نیز ارسال شده اما همچنان تصاویر مربوط به دوربین‌های مدار بسته هتل محل اقامت مقتول از سوی رومانی، تحویل مقام‌های ایران داده نشده است.

غلامرضا منصوری، قاضی پیشین قوه قضائيه ایران یکی از متهمان پرونده فساد در قوه قضائيه و پرونده مشهور به اکبر طبری بود و تحت تعقیب قوه قضائيه و پلیس بین‌الملل قرار داشت. یکی از اتهامات آقای منصوری دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه بوده است. او که ابتدا در آلمان حضور داشت و سپس به رومانی رفت، در ویدیویی ادعا کرده بود که به محض باز شدن مرزها به ایران باز خواهد گشت و به دستگاه قضائي ایران اعتماد کامل دارد و قصد فرار نداشته و ندارد.

سازمان نظام پزشکی ایران اعلام کرده است جسد منصوری در ادامه برای احراز هویت علمی از طریق نمونه DNA با حضور خانواده آن مرحوم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران: جسد قاضی منصوری پس از محدودیت‌های کرونایی به ایران منتقل می‌شود

درخواست فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از رومانی: قاضی منصوری را به ایران برنگردانید

واکنش‌ها به اعدام محمد قبادلو؛ وکیل پرونده از قوه قضائیه برای مناظره علنی دعوت کرد