بیانیه وزارت خارجه آلمان: اروپا به اجرای برجام متعهد است

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هایکو ماس قرار است در سفر خود به لندن با مقام‌های بریتانیایی دیدار و در خصوص موضوعات مختلفی از جمله ایران، روسیه، چین و تنش در دریای مدیترانه گفتگو کند.

آگهی

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای تاکید کرد که این کشور به همراه دیگر کشورهای اروپایی همچنان به اجرای توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.

بیانیه وزارت خارجه آلمان در آستانه سفر هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان به لندن، پایتخت بریتانیا منتشر می‌شود و به موضوعات مورد بحث میان دو طرف پرداخته است. در بخشی از این بیانیه که روز چهارشنبه ۲۲ ژوئيه منتشر شده به موضوع روابط این کشور با ایران پرداخته شده است. در متن این بیانیه آمده است: «تروئيکای اروپایی که شامل فرانسه، آلمان و بریتانیا است در خصوص ایران با یکدیگر همکاری نزدیک دارند. این سه کشور به عنوان امضاکنندگان برنامه جامع اقدام مشترک با ایران متعهدند که از اجرای این توافق اطمینان حاصل کنند.»

در بخش‌های دیگر این بیانیه مفصل به موضع مشترک دو کشور در خصوص مخالفت با الحاق کرانه باختری به اسرائيل اشاره شده است. وزارت خارجه آلمان در این خصوص تاکید می‌کند که برلین و لندن دیدگاه‌های نزدیکی در خصوص روند صلح خاورمیانه با یکدیگر دارند و هر دو بارها مخالفت خود را با برنامه‌های الحاق دولت اسرائيل ابراز داشتند و از راه حل دو کشور اسرائيل و فلسطین حمایت می‌کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه به تنش‌های پدید آمده در ناتو اشاره شده و با در نظر گرفتن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آمده است: «بریتانیا همچنان به عنوان پلی میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده باقی می‌ماند و لندن و برلین در خصوص موضوعات مهمی چون تنش‌های اخیر در دریای مدیترانه میان کشورهای عضو ناتو با یکدیگر گفتگو می‌کنند.»

وزیر خارجه آلمان در حالی به بریتانیا سفر می‌کند که گفته شده موضوعات متنوعی از ایران و خاورمیانه گرفته تا روسیه و چین مورد بحث دو طرف خواهد بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بورل: بازه زمانی سازوکار حل اختلاف برجام به دلیل شرایط کرونایی تمدید شد

سه آلمانی به ظن جاسوسی برای چین دستگیر شدند

پروژه هوافضای آلمان؛ چطور می‌توان در عرض ۶۰ روز با خوابیدن روی تخت ۱۸ هزار یورو درآمد داشت؟