جو بایدن: در اولین روز ورود به کاخ سفید، فرمان ممنوعیت سفر مسلمانان را لغو می‌کنم

Patrick Semansky
Patrick Semansky Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جو بایدن در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت که مسلمانان آمریکا اولین افرادی بودند که ترامپ با صدور این فرمان ممنوعیت، به آنها تاخته است. او افزود که «این دونالد ترامپ بود که شعله‌های نفرت را در سراسر این کشور برانگیخت.»

آگهی

جو بایدن، از نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که اگر در انتخابات ماه نوامبر به پیروزی برسد، در اولین روز ریاست جمهوری خود، فرمان دونالد ترامپ برای ممنوعیت سفر مسلمانان به این کشور را لغو خواهد کرد.

آقای بایدن که در یک گردهمایی آنلاین به میزبانی بزرگترین گروه سیاسی مسلمانان آمریکا به نام «Emgage Action» سخنرانی می‌کرد، گفت: «من در همان اولین روز به فرمان ممنوعیت سفر مسلمانان پایان می‌دهم و با کنگره همکاری خواهم کرد تا قانونی را در موضوع جرایم ناشی از نفرت تصویب کنند و به تبعیض‌های نژادی و مذهبی پایان دهند.»

جو بایدن در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت که مسلمانان آمریکا «اولین افرادی بودند که ترامپ با صدور این فرمان ممنوعیت، به آنها تاخته است.» او افزود که «این دونالد ترامپ بود که شعله‌های نفرت را در سراسر این کشور برانگیخت.»

دونالد ترامپ در ۲۷ ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی فرمانی را تحت عنوان «حفاظت از ملت در برابر ورود تروریست‌های خارجی به آمریکا» امضا کرد و بر اساس آن مرزهای آمریکا را به مدت ۹۰ روز به روی اتباع هفت کشوری که دارای جمعیت عمدتا مسلمان هستند یعنی یمن، سوریه، لیبی، ایران، سودان، سومالی و عراق بست. صدور این فرمان هرج و مرج گسترده‌ای را در فرودگاههای سراسر جهان در پی داشت.

در نسخه نهایی این فرمان که پس از انجام تغییرات در پاییز ۲۰۱۷ صادر شد، ممنوعیت سفر برای شش کشور ایران، لیبی، سومالی، سوریه، یمن و کره ‌شمالی اعمال گردید. این ممنوعیت به تایید دیوان عالی آمریکا رسید و تا به امروز به قوت خود باقیست.

جو بایدن همچنین در جریان این سخنرانی، به بازگویی حدیثی از محمد، پیامبر مسلمانان پرداخت و بر اساس آن رای دهندگان مسلمان آمریکا را تشویق به رای دادن به او کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قانون ممنوعیت سفر ترامپ؛ هزاران خانواده ناامیدانه از هم جدا افتاده ‌اند

قضات آمریکا بار دیگر اجرای فرمان‌های ضدمهاجرتی ترامپ را متوقف کردند

نگاهی به فرمان‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ