بریتانیا هواوی چین را از شبکه پرسرعت تلفن همراه خود کنار می‌گذارد

بریتانیا هواوی چین را از شبکه پرسرعت تلفن همراه خود کنار می‌گذارد
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دلیل حذف هواوی از شبکه اینترنتی ۵جی بریتانیا خطرات امنیتی اعلام شده است؛ عاملی که احتمالا به افزایش تنش میان لندن و پکن خواهد انجامید.

آگهی

دولت بریتانیا اعلام کرد هواوی، بزرگ‌ترین شرکت شبکه‌های رایانه‌ای و ارتباطات چین و سازنده تلفن‌های همراه را از شبکه پر سرعت تلفن همراه خود کنار می‌گذارد.

تصمیم جدید دولت بریتانیا را اولیور داودن، وزیر فرهنگ و رسانه این کشور روز سه شنبه ۱۴ ژوئیه (۲۴ تیر) پس از نشست شورای امنیت ملی در مجلس عوام اعلام کرد.

بر پایه آخرین تصمیم دولت لندن، خرید تجهیزات شرکت هواوی از آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی در این کشور ممنوع بوده و تجهیزات موجود ساخت این شرکت در بریتانیا نیز به تدریج تا سال ۲۰۲۷ میلادی برچیده و حذف خواهد شد.

اپلیکیشن یورونیوز را از پل استور دانلود کنید

دلیل حذف هواوی از شبکه اینترنتی ۵جی بریتانیا خطرات امنیتی اعلام شده است، عاملی که احتمالا به افزایش تنش میان لندن و پکن خواهد انجامید.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا که ریاست نشست امروز شورای امنیت ملی را بر عهده داشت، پیش از این هشدار داده بود که هواوی را از بازار اینترنت کشورش کنار خواهد گذاشت. 

بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای غربی می‌گویند که پکن از شرکت‌های چینی از جمله هواوی برای جاسوسی و به دست آوردن داده‌های کاربران بهره می‌گیرد.

اختلاف بریتانیا و چین در هفته‌های اخیر بر سر دخالت‌های امنیتی چین در هنگ کنگ به شدت بالا گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادستانی آمریکا: شرکت هواوی چین در سرکوب معترضان ایرانی دست داشته است

اولین سفر پس از ۵ سال؛ وزیر خارجه بریتانیا در پکن از «حقوق بشر» سخن گفت

تغییر قدرت در دنیای ثروتمندان؛ بمبئی بر تخت پادشاهی آسیا نشست