حریق در پتروشیمی تندگویان؛ آتش مهار و تولید به روال عادی بازگشت

حریق در پتروشیمی تندگویان؛ آتش مهار و تولید به روال عادی بازگشت
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روابط عمومی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان ضمن «جزئی» خواندن آنچه روی داده، اعلام کرد: «با توجه به شرایط آب وهوایی منطقه در تابستان و گرمای زیاد در این ایام، امکان وقوع چنین حوادثی بسیار بالاست.»

آگهی

رسانه‌های ایران روز یکشنبه از وقوع یک آتش سوزی در فاز دو پتروشیمی شهید تندگویان در استان خوزستان خبر دادند.

بنا بر گزارش وبسایت همشهری، این حادثه در ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه عصر یکشنبه به وقت ایران، به دلیل نشت مشتقات سنگین نفتی روی داده است.

بنا بر اعلام مقامات، تیم امداد و اطفاء حریق در محل حاضر و آتش سوزی مهار شده است. گفته می‌شود که این حادثه خسارات جانی در پی نداشته و میزان دیگر خسارات وارده نیز هنوز مشخص نیست.

روابط عمومی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن «جزئی» خواندن آنچه در این روز روی داده، اعلام کرد: «با توجه به شرایط آب وهوایی منطقه در تابستان و گرمای زیاد در این ایام، امکان وقوع چنین حوادثی بسیار بالاست.»

محسن ادیبی، سخنگوی کمیته شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نیز در گفتگو با ایسنا اعلام کرد که پس از اطفای کامل حریق «تولید این شرکت بدون آسیب و توقف، به روال عادی بازگشت.»

طی دو ماه اخیر حوادث مشکوک متعددی در نقاط مختلف ایران روی داده است. اطلاع‌رسانی‌های غیر رسمی در شبکه‌های اجتماعی دال بر وقوع انفجار پنج‌شنبه گذشته در غرب استان تهران و پیش از آن انفجار در تاسیسات هسته‌ای نطنز همچنین منطقه نظامی پارچین، بحث‌های داغی را درباره دلایل وقوع این حوادث و احتمال دست داشتن نیروهای خارجی بویژه اسرائیل در شکل گیری آنها مطرح کرده بود.

در ابتدای ماه جاری میلادی نیز بخشی از نیروگاه «شهید مدحج زرگان» در حومه شهر اهواز دچار انفجار و حریق شد که مقامات دلیل وقوع آن را «اتصال یکی از ترانس‌های واحد گازی نیروگاه» اعلام کردند.

همزمان نشت کلر در واحد ۱۱۳ مجتمع پتروشیمی کارون ماهشهر نیز باعث گازگرفتگی شماری از کارکنان این مجموعه گردید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجارهای زنجیره‌ای در ایران؛ وقوع آتش‌سوزی در نیروگاه زرگان اهواز

گزارش‌ها از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در غرب استان تهران

خط لوله سراسری گاز‌ در دو استان ایران در اقدامی «خرابکارانه» منفجر شد