اولین مخالف دولت محلی هنگ‌کنگ پس از تصویب قانون امنیتی چین بازداشت شد

بازداشت تظاهرکنندگان در هنگ‌کنگ
بازداشت تظاهرکنندگان در هنگ‌کنگ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس هنگ‌کنگ روز چهارشنبه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان علیه قانون امنیتی جدید مجبور به استفاده از ماشین آب‌پاش شد.

آگهی

یکی از مخالفان دولت محلی هنگ کنگ که پرچم هواداران استقلال این منطقه را به همراه داشت روز چهارشنبه بر اساس قانون امنیتی تازه تصویب شده چین بازداشت شد.

پارلمان چین روز سه شنبه قانون امنیت ملی برای کنترل هنگ کنگ را به تصویب رساند. پلیس هنگ کنگ روز چهارشنبه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان علیه قانون امنیتی جدید مجبور به استفاده از ماشین آب پاش شد.

این در حالی است که تدابیر امنیتی در هنگ کنگ همزمان با تصویب این قانون و بیست و سومین سالگرد الحاق این منطقه به چین افزایش یافته بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
بازداشت یک معترض در هنگ‌کنگAP Photo

بنا به گزارش ها یک مرد ساکن هنگ کنگ که پرچم سیاه رنگ هواداران استقلال این منطقه را در دست داشت روز چهارشنبه بازداشت شد. بر روی پرچم او به زبان چینی و انگلیسی شعار «استقلال برای هنگ کنگ» نوشته شده بود.

مخالفان دولت محلی هنگ کنگ بر این باور هستند که تصویب قانون امنیتی جدید از سوی پکن به معنای پایان اصل «یک کشور، دو نظام» است. پس از الحاق هنگ کنگ به چین قرار بود که منطقه هنگ کنگ بر اساس این اصل اداره شود. ساکنان هنگ کنگ در ۲۳ سال گذشته از آزادی هایی بهره می بردند که شهروندان چین از آن محروم بودند.

کری لم، رئيس دولت محلی هنگ کنگ روز چهارشنبه از تصویب قانون امنیتی جدید برای هنگ کنگ به عنوان «مهمترین رویداد در روابط بین دولت مرکزی و هنگ کنگ» از زمان الحاق به چین یاد کرد.

۲۷ عضو از مجموع ۴۷ کشورعضو شورای حقوق بشر سازمان ملل طی بیانیه ای تصمیم چین برای تصویب و اجرای قانون امنیت ملی برای هنگ کنگ را محکوم کرده اند. در قانون جدید جرائمی از جمله براندازی، جدایی طلبی، اقدام تروریستی و تبانی با نیروهای خارجی تعریف شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش شدید چین به بیانیه گروه هفت درباره پیش‌نویس قانون امنیتی هنگ‌‌کنگ

چین و فروش تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه؛ هدف واشنگتن از انتشار عمومی اطلاعات محرمانه چیست؟

طوفان در چین آدم‌ها را در خواب از آپارتمان‌های بلندمرتبه بیرون کشید