اتوبوس معروف «به سوی طبیعت وحشی» را از آلاسکا بردند

آخرین تصویر به‌جا مانده از کریستوفر مک‌کندلس
آخرین تصویر به‌جا مانده از کریستوفر مک‌کندلس Copyright ویکی‌پدیا
Copyright ویکی‌پدیا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این خودرو تا زمان تصمیم‌گیری درباره چگونگی نابود کردنش، در «مکانی امن» نگهداری می‌شود.

آگهی

مقامات ایالت آلاسکا یک اتوبوس قدیمی را که سالیان سال در کوره‌راهی در منطقه «دینالی» باقی مانده بود، با بالگرد به جای دیگری منتقل کردند.

مقامات آلاسکا دلیل این کار را رعایت مسایل ایمنی و حفظ جان گردشگران اعلام کرده‌اند، زیرا همه ساله صدها نفر از آمریکا و کشورهای دیگر جهان به هدف دیدن این اتوبوس معروف، راه‌های سخت‌گذر را طی کرده و جان خودشان را به خطر می‌انداختند. مأموران امدادی بارها گردشگرانی را نجات دادند که به شوق دیدن این اتوبوس، در حال گذر از یک رودخانه خروشان به خطر افتاده بودند.

به فلیپبورد یورونیوز فارسی بپیوندید

اتوبوس قراضه امروز که مدل ۸۰ سال پیش است، متعلق به فرد ماجراجویی به نام کریستوفر مک‌کندلس بود که در سال ۱۹۹۲، هنگام عبور با آن در مسیری متروکه متوقف شد و با گذشت بیش از ۱۱۰ روز بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داد.

در سال ۱۹۹۶ جان کراکائر با الهام از این ماجرای واقعی کتابی به نام «به سوی طبیعت وحشی» نوشت و در سال ۲۰۰۷ نیز شان پن از روی این رمان یک فیلم به همین نام ساخت.

وزارت منابع طبیعی آلاسکا که به کمک گارد ملی ارتش اتوبوس را از مکان همیشگی خودش منتقل کرد، مکان جدید آن را اعلام نکرده اما در بیانیه‌ای گفته است که این خودرو تا زمان تصمیم‌گیری درباره چگونگی نابود کردنش، در «مکانی امن» نگهداری می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌نوشته ملوان روس پس از نیم قرن از آلاسکا سردرآورد

برخورد دو هواپیما در آلاسکا جان دست‌کم ۴ نفر را گرفت

سقوط سیصدمتری در آلاسکا