ماهان: ادعای خلبان مبنی بر انتقال قاسم سلیمانی و بار ممنوعه با هواپیمای مسافربری به سوریه کذب است

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت ماهان می‌گوید خلبان مذکور با داستان سرایی به دنبال کسب شهرت و توجه است و ادعاهایش هیچ محلی از اعراب ندارد.

آگهی

شرکت هواپیمایی ماهان می‌گوید ادعاهای خلبانی که مدعی شده بود یک‌بار در پروازهای مسافربری این شرکت قاسم سلیمانی را به صورت مخفیانه از تهران به دمشق رسانده کذب محض است.

شرکت هواپیمایی ماهان در بیانیه‌ای که روز ۳۰ خرداد در این رابطه منتشر کرد می‌گوید این شرکت کاملا خصوصی است و هیچ ارتباطی با نهادهای دولتی و نظامی ایران ندارد.

در بخشی از این بیانیه، ماهان ضمن تکذیب ادعاهای خلبان امیر اسداللهی او را به داستان سرایی برای کسب شهرت متهم کرده است.

امیر اسداللهی خلبان ایرباس شرکت هواپیمایی ماهان روز پنجشنبه در گفتگویی با سایت هیئت اطلاع‌رسانی رزمندگان اسلام خاطره‌ای از ماجرای حضور قاسم سلیمانی در یک پرواز مسافربری شرکت ماهان شرح داده بود.

آقای اسداللهی می‌گوید در پروازی که در سال ۹۲ از تهران به سمت دمشق داشتند، قاسم سلیمانی و همچنین ۷ تن بار ممنوعه به همراه ۲۰۰ مسافر عادی در پرواز بوده‌اند. اما وقتی که هواپیما از آسمان بغداد قصد عبور از عراق را داشته، برج مراقبت دستور می‌دهد پرواز فرود اضطراری داشته باشد در غیر این صورت به هواپیما شلیک خواهد شد.

آنطور که این خلبان روایت می‌کند، او به قاسم سلیمانی پیشنهاد می‌دهد لباسش را با لباس مهندس پرواز عوض کند و در کابین خلبان بنشیند. بعد از فرود در فرودگاه بغداد نیروهای آمریکایی وارد هواپیما می‌شوند و با دوربین و اسکنر چشمی تمام مسافران را بازرسی می‌کنند. این در حالی بوده که سلیمانی با لباس مهندس پرواز در کابین قفل شده خلبان حضور داشته است. بعد از آنکه نیروهای آمریکایی از یافتن سلیمانی ناامید می‌شوند هواپیما را ترک می‌کنند اما مامور عراقی به خلبان دستور می‌دهد بار پرواز نیز باید چک شود.

آقای اسداللهی البته اشاره‌ای نکرده که بار هواپیما دقیقا چه بوده و تنها به ذکر این نکته که ۷ تن بار ممنوعه در این پرواز وجود داشته اکتفا کرده است. بنابر روایت خلبان او با دادن چندین اسکناس دلار به مامور عراقی، او را از تفتیش بار هواپیما منصرف می‌کند و پرواز در نهایت به سلامت به دمشق می‌رسد.

این اظهارات اسداللهی بحث‌های زیادی را در خصوص اتهامات وارده به شرکت هواپیمایی ماهان وارد کرده است. این شرکت چند سالی است که از سوی آمریکا متهم شده است تسلیحات و اسلحه به سوریه منتقل می‌کند.

شرکت ماهان در بخش دیگری از بیانیه خود با انتقاد از امیر اسداللهی آن‌را بهانه دادن به دست دشمنان و بیگانگان خوانده و از رسانه‌های خارجی دعوت کرده در صورتی که مدرکی در خصوص تاریخ، شماره پرواز یا هر ادعای دیگری دارند با ذکر جزئیات بیان نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قوه قضاییه ایران مسافران هواپیمای ماهان را به شکایت از آمریکا فراخواند

بیانیه ماهان: جنگنده آمریکایی به خلبان ایرانی هشدار کاهش ارتفاع داده بود

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند