فرانسه با سرمایه‌گذاری در صنعت داروسازی به دنبال افزایش تولید داخلی داروها است

رئيس‌جمهوری فرانسه
رئيس‌جمهوری فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شیوع ویروس جدید کرونا طی ماه‌های گذشته باعث شد که موضوع خودکفایی فرانسه از نظر تولید دارو و تجهیزات پزشکی در رسانه‌ها و محافل سیاسی این کشور مورد توجه قرار گیرد.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئيس جمهوری فرانسه روز سه شنبه در جریان بازدید از شرکت داروسازی سانوفی خواستار تولید بخشی از داروهای مصرفی در داخل کشورش شد.

شیوع ویروس جدید کرونا طی ماههای گذشته باعث شد که موضوع خودکفایی فرانسه از نظر تولید دارو و تجهیزات پزشکی در رسانه ها و محافل سیاسی این کشور مورد توجه قرار گیرد. برخی از داروهای بیهوشی و داروهای ویژه بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها بستری شده اند در جریان شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در فرانسه به شدت کم یاب شده بود. فرانسه همچنین طی ماههای گذشته با کمبود ماسک برای کادر درمانی روبرو بود.

رئیس جمهوری فرانسه پس از بازدید از شرکت داروسازی سانوفی اعلام کرد که این کشور از روز پنجشنبه طرحی را برای تولید داخلی برخی داروها و تجهیزات پزشکی حساس به اجرا خواهد گذاشت. به گفته وی دولت فرانسه ساز و کاری برای برنامه ریزی تولید محصولات پزشکی در داخل خاک این کشور در نظر گرفته است. امانوئل ماکرون همچنین از اختصاص ۲۰۰ میلیون یورو به تقویت زیرساخت های تولید محصولات پزشکی و دارویی سخن گفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
امانوئل ماکرون، رئيس‌جمهوری فرانسهAP Photo

شرکت داروسازی سانوفی نیز روز سه شنبه اعلام کرد که نزدیک به ۵۰۰ میلیون یورو برای ساخت و تجهیز کارخانه داروسازی جدید خود در نزدیکی شهر لیون سرمایه گذاری خواهد کرد. سانوفی به طور خاص به دنبال احداث مرکزی ویژه برای تولید واکسن در این محل خواهد بود. سرمایه گذاری ۴۹۰ میلیون یورویی سانوفی به این مرکز امکان تولید سه تا چهار نوع واکسن مختلف را به طور همزمان خواهد داد. این سرمایه گذاری پنج ساله همچنین ۲۰۰ شغل ایجاد خواهد کرد.

به گفته شرکت سانوفی مرکز جدید تولید واکسن در صورت همه گیری جدید در سطح جهان می تواند نیاز فرانسه و بقیه اروپا به واکسن را تامین کند. سرمایه گذاری دراز مدت فرانسه برای تولید واکسن در حالی صورت می گیرد که بسیاری از کشورها هم اکنون به دنبال پیش خرید واکسن احتمالی بیماری همه گیر «کووید ۱۹» هستند.

شرکت داروسازی سانوفی همچنین قصد دارد با ۱۲۰ میلیون یورو سرمایه گذاری دیگر یک مرکز تحقیقاتی جدید برای تولید واکسن بیماری های نوظهور و همه گیری های جهانی احداث کند. سانوفی هم اکنون طرح تولید دو نوع واکسن برای بیماری «کووید ۱۹» را در دست اجرا دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پس از ماه‌ها کمبود تجهیزات، فرانسه ۴۰ میلیون ماسک بدون مشتری دارد

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند