انتصاب قهرمان کشتی ترکیه در هیئت مدیره بانک جنجال آفرید

حمزه یرلی‌کایا، قهرمان پیشین کشتی ترکیه پس از شکست حریف مجار خود
حمزه یرلی‌کایا، قهرمان پیشین کشتی ترکیه پس از شکست حریف مجار خود Copyright توییتر حمزه یرلیکایا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاربران در شرح‌های دیگری به طنز نوشته‌اند که از این پس این بانک برای بازپس گرفتن وام به زور متوسل می‌شود.

آگهی

انتصاب حمزه یرلی‌کایا، قهرمان پیشین کشتی فرنگی المپیک به عنوان عضو هیئت مدیره «واقف بانک»، چهارمین بانک بزرگ ترکیه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این کشور جنجال بر پا کرد.

یرلی‌کایا که در دهه ۹۰ میلادی ستاره‌های سرشناس ورزش ترکیه بود، هم اکنون در سمت مشاور رئیس جمهور، رجب طیب اردوغان و نیز به عنوان معاون وزیر جوانان و ورزش در دولت ترکیه حضور دارد.

عکس از توییت حمزه یرلی‌کایا
یرلی‌کایا در کنار رجب طیب اردوغانعکس از توییت حمزه یرلی‌کایا

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از روز جمعه ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) که واقف بانک خبر عضویت حمزه یرلی‌کایا در هیئت رئیسه را در استانبول تأیید کرد، تا ظهر شنبه ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) کاربران رسانه‌های اجتماعی بیش از ۷۰ هزار بار این خبر را همرسان کرده و در بیشتر موارد با نگاه طنزآلود و تمسخرآمیز به آن پرداخته‌اند.

برخی کاربران توییتر عکسی از اعضا یک تیم «کشتی روغنی» را همرسان کرده و در شرح آن نوشته‌اند: «اعضای هیئت مدیره واقف بانک». کاربران در شرح‌های دیگری به طنز نوشته‌اند که از این پس این بانک برای بازپس گرفتن وام به زور متوسل می‌شود.

کشتی روغنی نوعی سنتی در ترکیه است که کشتی‌گیران در آن هنگام مبارزه بدن خود را به روغن زیتون آغشته می‌کنند.

برخی از چهره‌های سیاسی اپوزیسیون ترکیه نیز به این انتصاب واکنش نشان داده‌اند. از جمله فایق اوزتراک، سخنگوی حزب مخالف حزب جمهوری‌خواه مردم گفت: «درست نیست که بانک‌ها افرادی را که تجربه بانکداری ندارند در پست‌های مدیریتی خود به کار گیرند. حزب حاکم استخدام افراد بر پایه شایسته‌سالاری را کاملا کنار گذاشته است.»

خود یرلی‌کایا هنوز درباره استخدامش اظهار نظری نکرده است.

این فرنگی‌کار ۴۴ ساله اولین مدال جهانی خود را در سال ۱۹۹۳ در جالی که تنها ۱۷ سال داشت، به دست آورد. او دوران فعالیت ورزشی خود را با هفت مدال جهانی و المپیک و هشت عنوان اروپایی به پایان رساند. در سال ۲۰۰۷ به نمایندگی مجلس از حزب حاکم عدالت و توسعه برگزیده شد و در سال ۲۰۱۵ در سمت مشاور ارشد رئیس جمهور منصوب گردید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همدست رضا ضراب رئیس بورس استانبول شد

اردوغان: اتهام آمریکا به بانک خلق ترکیه در دور زدن تحریم‌های ایران غیرقانونی است

واقف بانک ترکیه: هیچ پیوندی با ماجرای رضا ضراب نداریم