مرد همراه رومینا پیش از بازداشت: پدرش بارها مرگ موش داده بود که او بخورد

بهمن خاوری
بهمن خاوری Copyright بهمن خاوری
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«مردم همه به من سرکوفت می‌زنند و می‌گویند مقصر قتل رومینا تویی. در حالی که رومینا خودش به من علاقه داشت.»

آگهی

برخی از خبرگزاری های ایران از بازداشت بهمن خاوری، مردی که رومینا اشرفی با او از خانه گریخته بود، خبرداده اند.

برخی رسانه‌های ایران نیز ویدیویی از گفتگو با این مرد پیش از بازداشت را منتشر کردند. او در این ویدیو درباره ماجرای فرار خود با رومینا می‌گوید که آنها پس از فرار به خانه خواهرش رفته‌اند. خاوری در ویدئوی منتشرشده در وبسایت همشهری آنلاین می‌گوید: «مردم همه به من سرکوفت می‌زنند و می‌گویند مقصر قتل رومینا تویی. در حالی که رومینا خودش به من علاقه داشت. پدرش هم بارها به او مرگ موش داده بود و گفته بود خودت خودت را بکش.»‌

او در جای دیگری از این ویدیو می‌گوید برخلاف آن چه شایع شده، سنش ۳۵ سال نیست. پیش از این برخی رسانه‌ها سن این مرد را ۳۵ و برخی دیگر ۲۸ سال ذکر کرده بودند. بهمن خاوری همچنین می‌گوید که پیش از این به جز رومینا با دختر دیگری در ارتباط نبوده و ازدواج هم نکرده است. برخی رسانه‌های ایران او را «خواستگار» رومینا خوانده‌اند و او خود نیز در این ویدئو تأیید می‌کند که از رومینا نزد خانواده‌اش «خواستگاری» کرده بود.

این دومین بار است که این مرد ۲۸ ساله توسط نیروهای امنیتی در جریان پرونده قتل رومینا اشرفی توسط پدرش بازداشت می‌شود. برخی از رسانه‌های ایران می گویند دلیل بازداشت مجدد وی «تحریک کردن» پدر رومینا اشرفی‌ برای قتل دخترش ۱۳ ساله‌اش بوده است. اشرفی به قتل «ناموسی»‌ دخترش اعتراف کرده است.

جان احمد آقایی، معاون دادگستری گیلان پیش‌تر در روز پنج شنبه گفته بود که به پرونده قتل دختر ۱۴ ساله تالشی «به‌ صورت ویژه» رسیدگی می‌شود.

ادامه واکنش‌ها

رومینا اشرفی، متولد سال ۱۳۸۵ در روستای سفید سنگان لمیر از بخش حویق تالش بود. مرگ فجیع او توسط پدرش با واکنش‌های فراوانی در شبکه های اجتماعی مواجه شد. معصومه ابتکار، معاون امور زنان رئیس جمهوری ایران پس از این واقعه در توئیتی نوشت: «‏قوانین محکم در قبال جنایات بازدارنده هستند. کاش تلاش دلسوزان زودتر نتیجه می‌داد. با پیگیری و درخواست دولت و مجلس لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در آخرین مراحل است.»

اما در واکنشی متفاوت، کبری خزعلی، عضو شورای‌عالی انقلاب ‌فرهنگی در توییترش رومینا اشرفی را نوجوانی توصیف کرد که به بلوغ زودرس رسیده است و مقصر این ماجرا را «فضای مجازی و آموزش‌های نامناسب» عنوان کرد. او گفته است: «خون رومینا اشرفی‌ها بر گردن مسئولانی است که با آموزش های نامناسب و رها کردن فضای مجازی باعث شده‌اند نوجوانان به بلوغ جنسی زودرس برسند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعلام دلیل فوت پیرزن زاغه‌نشین کرمانشاهی؛ نقش ضرب و جرح و اسپری فلفل رد شد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود