پنتاگون: بوئینگ بیش از هزار موشک به عربستان می‌فروشد

پنتاگون: بوئینگ بیش از هزار موشک به عربستان می‌فروشد
Copyright Free Right
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت بوئینگ براساس یکی از دو قرارداد منعقد شده بیش از ۴۰۰ موشک ضدکشتی هارپون به عربستان تحویل خواهد داد.

آگهی

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که شرکت بوئینگ بیش از هزار موشک هوا به زمین و ضدکشتی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار به عربستان سعودی خواهد فروخت.

طبق اعلام پنتاگون و بنا به یکی از دو قراردادی که با شرکت بوئینگ امضاء شده است این شرکت آمریکایی موشک های کروز (SLAM ER) عربستان را نوسازی خواهد کرد. در این قرارداد یک میلیارد و ۹۷۲ میلیون دلاری پیش بینی شده است که بوئینگ به نشانه «حمایت از دولت عربستان» ۶۵۰ موشک جدید نیز به ریاض تحویل دهد.

جزئیات این قرارداد در سندی که وزارت دفاع ایالات متحده روزانه در مورد قراردادهای منعقد شده خود منتشر می کند اعلام شده است. بوئینگ نوسازی موشک های عربستان و تحویل موشک های جدید به عربستان را تا سال ۲۰۲۸ میلادی به پایان خواهد رساند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

Free Right
موشک‌ کروز هوا به زمینFree Right

برد موشک های کروز هوا به زمین بوئینگ که با استفاده از فناوری «جی پی اس» (GPS) هدایت می شوند حدود ۲۹۰ کیلومتر است.

ارزش دومین قرارداد امضاء شده با بوئینگ نزدیک به ۶۶۰ میلیون دلار خواهد بود. بنا به این قرارداد بیش از ۴۰۰ موشک ضدکشتی هارپون (Harpoon Block II) به عربستان تحویل داده می شود.

در بیانیه ای که پنتاگون در این مورد منتشر کرده آمده است که با قراردادهای امضاء شده با بوئینگ تولید موشک های هارپون تا سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد یافت. بنا به اعلام وزارت دفاع آمریکا این قراردادها همچنین امکان از سرگیری تولید موشک های کروز (SLAM ER) را فراهم می کند.

عربستان در حالی قرار است این نوع از موشک های کروز را از آمریکا تحویل بگیرد که در جریان تنش های سال گذشته در خلیج فارس تاسیسات نفتی این کشور مورد حمله قرار گرفت. تنش های سال گذشته همچنین با حمله به چند نفت کش در نزدیکی تنگه هرمز همراه بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قرارداد ۹۲۷ میلیون دلاری اسرائیل با بوئینگ برای خرید ۴ هواپیمای سوخت‌رسان

دونالد ترامپ از ساخت موشک «بسیار پیشرفته» آمریکا خبر داد

رشد فروش اسلحه در خاورمیانه؛ عربستان خرید خود را ۱۳۰ درصد افزایش داد