سفیر کشور مالت که آنگلا مرکل را با هیتلر مقایسه کرده بود استعفا داد

Germany Merkel
Germany Merkel Copyright Kay Nietfeld/(c) dpa Pool
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سفیر مالت در کشور فنلاند گفته بود ما ۷۵ سال پیش هیتلر را متوقف کردیم اما امروز چه کسی می‌تواند مرکل را متوقف کند. او دقیقا رویای هیتلر یعنی کنترل کل اروپا را محقق کرده است.

آگهی

مایک زامیت تابونا، سفیر مالت در کشور فنلاند که آنگلا مرکل را با آدولف هیتلر مقایسه کرده بود، بدون ارائه توضیحاتی از سمت خود کناره گیری کرد.

آقای تابونا پیش‌تر به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم، در صفحه فیسبوک خود مطلبی نوشته و صدر اعظم کنونی آلمان را با آدولف هیتلر مقایسه کرده بود.

این دیپلمات فنلاندی در آن مطلب نوشته بود: «ما ۷۵ سال پیش هیتلر را متوقف کردیم، اما امروز چه کسی می‌تواند جلوی مرکل را بگیرد؟ او رویای هیتلر را محقق کرده است. رویای کنترل کل بر اروپا.»

این پست به سرعت از روی صفحه فیسبوک آقای تابونا حذف شد؛ با یان وجود او بعد از گذشت چند روز از سمت خود کناره‌گیری کرد.

وزارت خارجه مالت در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر کرده می‌نویسد: « اواریست بارتولو، وزیر خارجه مالت به سرعت استعفای آقای سفیر را پذیرفت و آن را به مرحله اجرا در آورد. چرا که اظهارات او در خصوص آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نشان‌دهندۀ دوستی و احترام متقابلی که بین دو کشور و ملت آلمان و مالت وجود ندارد نبوده است.»

آقای تابونا از سال ۲۰۱۴ به عنوان سفیر کشورش در هیلسینکی مشغول به کار بود. او بعد از استعفا هیچ اظهارنظر رسمی نداشته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرونده روزنامه‌نگار مقتول؛ نخست وزیر مالت استعفاء می‌دهد

کهنه سرباز ۱۰۰ ساله آمریکایی برای ازدواج به نرماندی بازمی‌گردد

بریتانیا؛ بمب منفجرنشده جنگ جهانی دوم برای انفجار در دریا جابجا شد