تظاهرات اعتراضی آلمانی ها به محدودیت‌های کرونایی، ۱۳۰ نفر بازداشت شدند

Virus Outbreak Germany
Virus Outbreak Germany Copyright Sebastian Gollnow/(c) Copyright 2020, dpa (www.dpa.de). Alle Rechte vorbehalten
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هزاران شهروند آلمانی در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با ویروس کرونا به خیابان‌ها رفتند و خواهان پایان دادن این محدودیت‌ها شدند.

آگهی

هزاران نفر از مردم آلمان در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به ادامه محدودیت‌های قرنطینه‌ای به خیابان‌ها آمدند و خواهان پایان بخشی به این محدودیت‌ها شدند. پلیس برلین از بازداشت دسنکم ۸۶ نفر در جریان این اعتراض ها خبر داده است. در مجموع بیش از ۱۳۰ در نتیجه تظاهرات شنبه بازداشت شده اند.

روز شنبه ۱۰ مه شهروندان آلمانی در شهرهای بزرگی چون برلین، مونیخ، اشتوتگارت و فرانکفورت بدون ماسک در خیابان‌ها حاضر شدند و نارضایتی خود را از استمرار قرنطینه و قوانین محدود کننده ابراز داشتند.

معترضان همچنین بدون در نظر گرفتن فاصله گذاری اجتماعی و در کنار یکدیگر پلاکارد در دست گرفتند و سیاستمداران را به وحشت پراکنی و امنیتی کردن فضای کشور متهم کردند. گزارش‌های حاکی از آن است هرچند نیروهای پلیس تلاش داشتند با دستگیری گروهی از معترضان به این تجمع پایان دهد، اما در نهایت نیروهای امنیتی توفیقی در امر به دست نیاوردند.

(c) Copyright 2020, dpa (www.dpa.de). Alle Rechte vorbehalte
Virus Outbreak Germany(c) Copyright 2020, dpa (www.dpa.de). Alle Rechte vorbehalteFelix H'rhager

در دست‌نوشته‌هایی که مردم به دست داشتند عباراتی چون «دیکتاتوری در پوشش بهداشت و درمان» یا «مردم آلمان بپاخیزید» و همچنین «قرنطینه کافی است» به چشم می‌خورد. این در حالی بود که نیروهای پلیس با استفاده از بلندگو از معترضان می‌خواستند با احترام به قوانین، سلامت خود را تامین کنند و با نزدیک شدن به یکدیگر اجازه ندهند شیوع ویروس کرونا شدت گیرد.

شدت اعتراضات در شهر مونیخ شدیدتر و در اشتوتگارت ملایم‌تر گزارش شده است. پلیس در برخی موارد برای پایان دادن به این تظاهرات با خشونت تلاش کرد مردم معترض را پراکنده کند.

AP
Virus Outbreak GermanyAPChristophe Gateau

از ابتدای ماه آوریل میلادی از سوی دولت آلمان محدودیت‌های ویژه‌ای در خصوص عبور و مرور و همچنین فعال بودن کسب و کارها تعریف شده است. این محدودیت‌ها البته به شدت قوانین سفت و سخت در ایتالیا و فرانسه نبوده است اما مردم آلمان از همین اندازه هم ناراضی هستند و خواهان پایان بخشی به این محدودیت‌ها شده‌اند. تقریبا از دو هفته پیش و پس از کاهش آمار مبتلایان به کووید ۱۹، بسیاری از قوانین محدودکننده در این کشور لغو شد و تنها حفظ فاصله اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی همچنان اجباری اعلام شده است.

(c) Copyright 2020, dpa (www.dpa.de). Alle Rechte vorbehalten
Virus Outbreak Germany(c) Copyright 2020, dpa (www.dpa.de). Alle Rechte vorbehaltenChristophe Gateau

تاکنون بیش از ۱۷۱ هزار نفر در سراسر آلمان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از این تعداد حدود ۷ هزار و ۶۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

(c) Copyright 2020, dpa (www.dpa.de). Alle Rechte vorbehalten
Virus Outbreak Germany(c) Copyright 2020, dpa (www.dpa.de). Alle Rechte vorbehaltenChristophe Gateau

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر خارجه آلمان: اروپا برای مقابله با ویروس کرونا آمادگی لازم را نداشت

برداشته شدن تدریجی محدودیت‌ها در آلمان با پایان «فاز اول همه‌گیری»

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان