رونمایی استرالیا از پهپاد نظامی با قابلیت هدایت خودکار توسط هوش مصنوعی

رونمایی استرالیا از پهپاد نظامی با قابلیت هدایت خودکار توسط هوش مصنوعی
Copyright Australia department of defense
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیروی هوایی استرالیا روز سه شنبه ۵ مه (۱۶ اردیبهشت) از پهپادی نظامی رونمایی کرد که می تواند با استفاده از هوش مصنوعی به تنهایی پرواز کند و در عمیات مختلف درگیر شود.

آگهی

نیروی هوایی استرالیا روز سه شنبه ۵ مه (۱۶ اردیبهشت) از پهپادی نظامی رونمایی کرد که می تواند با استفاده از هوش مصنوعی به تنهایی پرواز کند و در عملیات مختلف تجسسی و رزمی حضور یابد.

این پهپاد که توسط شرکت بوئینگ و به سفارش دولت استرالیا ساخته شده است، Loyal Wingman نام دارد. این پهپاد تک موتوره که حدود ۱۲ متر طول دارد می تواند مسافتی ۳۲۰۰ کیلومتری را بپیماید و در ماموریت‌های شناسایی، دیده‌بانی و جنگ‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد.

نرم‌افزار نصب‌شده روی این مدل پهپاد می‌تواند به تنهایی آن را در هوا هدایت کند. این پهپاد با هدایتگر مجهز به هوش مصنوعی خود که قابلیت تنظیم فاصله خودکار با اشیاء پرنده را دارد، همچنین می‌تواند در عملیات مشترک با دیگر جنگ‌افزارهای هوایی شرکت کند.

لئو دیویس، فرمانده نیروی هوایی استرالیا، درباره اینکه چگونه پهپاد با هوش مصنوعی با خلبان‌ها ارتباط برقرار می‌کند گفت: «ما می‌توانیم آن را طوری برنامه‌ریزی کنیم که بتواند یاد بگیرد اما این یادگیری خطی است و احساسی نیست. در موقعیت‌هایی نظیر نبردهای هوایی نیز باید گفت کمی انعطاف‌ناپذیر است. وقتی به توانایی خلبان‌های انسانی در صحنه نگاه می‌کنیم مقدار قابل توجهی از احساسات و خلاقیت را توامان با هم می‌بینیم که به ما اجازه می‌دهد چابک باشیم. ما ترکیب این انعطاف و چابکی انسانی را با سرعت ماشین نیاز داریم چرا که وقتی این دو با هم ترکیب شوند نتیجه استثنایی خواهد بود.»

دولت استرالیا چهل میلیون دلار در پروژه تولید پهپاد سرمایه گذاری کرده است و این اولین محصول اختصاصی این کشور است. طراحی و توسعه پهپادها در راستای برنامه وزارت دفاع استرالیا برای تبدیل شدن به یکی از ده قدرت برتر صادرکننده تجهیزات نظامی در ده سال آینده به شمار می‌رود.

مقامات نظامی استرالیا امید دارند از سال جاری این پهپاد را که هماهنگ با جنگنده های اف‌-۳۵ این کشور است، به صورت عملیاتی وارد ناوگان نیروی هوایی خود کنند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رونمایی از سامانه گنبد آهنین ویژه نابودسازی پهپادها در اسرائیل

نخستین پهپاد ترکیه در قبرس فرود آمد

ساخت یک ابزار هوش مصنوعی که می‌تواند اسپرم در مردان نابارور را هزار برابر سریع‌تر از انسان پیدا کند