کمک میلیارد یورویی رهبران اتحادیه اروپا برای تولید جهانی واکسن کرونا

کمک میلیارد یورویی رهبران اتحادیه اروپا برای تولید جهانی واکسن کرونا
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبران اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که با اجابت دعوت سازمان جهانی بهداشت، تامین بودجه میلیارد یورویی لازم برای تولید جهانی واکسن کرونا را آغاز کردند.

آگهی

رهبران اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که با اجابت فراخوان سازمان جهانی بهداشت، تامین بودجه میلیارد یورویی لازم برای تولید جهانی واکسن کرونا را آغاز کردند.

رهبران اروپا در این بیانیه ضمن تاکید بر لزوم مشارکت جهانی برای شتاب بخشیدن به تحقیقات مشترک جهانی با هدف تولید واکسن مقابله با ویروس کرونا خواستار دسترسی و توزیع عادلانه تمامی راهکارهای درمانی بیماری کووید-۱۹ در جهان شدند. آنها در بیانیه رسمی خود همچنین ابراز امیدواری کردند که اقدام همسوی کشورها در قالب فراخوان سازمان جهانی بهداشت منجر به تولید واکسنی جهانی شود.

رهبران اتحادیه اروپا تحقق این هدف را یک «خیر بی‌نظیر برای عموم جهانیان در قرن بیست و یكم» توصیف کردند و متعهد شدند که واکسن کرونا را با همکاری یکدیگر و با پشتیبانی از نهادها و موسسه‌های فعال در این زمینه، به دارویی قابل دسترس عموم و مقرون به صرفه بدل کنند.

این بیانیه را شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا و اورزولا فن‌ درلاین، رئیس کمیسیون این اتحادیه، جوزپه كُنته، نخست وزیر ایتالیا، امانوئل ماکرون،رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و اِرنا سولبرگ ، نخست وزیر نروژ امضاء کرده‌اند.

رهبران اتحادیه اروپا پیشتر و در کنفرانس ویدئویی روز دوشنبه خود نیز نسبت به تامین ۷.۵ میلیارد یورو بودجه اولیه مورد نیاز برای تسریع تولید جهانی واکسن کرونا به جمع‌بندی رسیده بودند.

همچنین مرکز ذخایر تجهیزات پزشکی اتحادیه اروپا که در ماه آوریل و با هدف مقابله با ویروس کرونا تاسیس شده، از هفته گذشته ارسال صدها هزار ماسک به اسپانیا، ایتالیا و کرواسی را آغاز کرده است.

اگرچه شتاب شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای اروپای غربی کاهش یافته ولی تازه‌ترین گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که کانون سرایت این ویروس در جهان همچنان در حال جابجایی است؛ به طوری که تنها در روسیه طی دو روز گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان بیش از ۲۴۵ هزار نفر را گرفته و بیش از ۳.۵ میلیون را در سراسر جهان درگیر خود کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سانوفی توپ را به زمین اروپا انداخت: حمایت کنید تا واکسن کرونا در آمریکا زودتر توزیع نشود

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد