تبعات کرونا؛ شرکت رایان‌ایر ۳ هزار نفر از ۱۹ هزار نیروی خود را اخراج می‌کند

بوئینگ متعلق به شرکت رایان‌ایر
بوئینگ متعلق به شرکت رایان‌ایر Copyright Martin Meissner/AP
Copyright Martin Meissner/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت هواپیمایی رایان‌ایر در نظر دارد برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، ۳ هزار نیروی خود رابی‌کار کند و حقوق کارمندانش را نیز تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

آگهی

شرکت هواپیمایی رایان‌ایر در نظر دارد برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، ۳ هزار نیروی خود را بی‌کارکند و حقوق کارمندانش را نیز تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

این شرکت ایرلندی که به خدمات ارزان قیمت هواپیمایی معروف است، در حال حاضر ۱۹ هزار نیرو دارد که برنامه کاهش نیرو شامل ۱۵ درصد این افراد می‌شود.

مایکل اولری، رئیس این شرکت هواپیمایی درباره این اخراج گسترده نیروی کار گفت: «این حداقل اقدام ما برای زنده ماندن در ۱۲ ماه آینده است.»

طبق بیانیه این شرکت هواپیمایی، پرسنل بی‌کار شده بیشتر شامل خلبان‌ها و کادر پروازی می‌شود.

رایان‌ایر در بخش دیگری از برنامه‌های خود برای کاهش هزینه‌هایش تعدادی از دفاتر خود در سراسر اروپا را می‌بندند و این اقدام تا زمانیکه وضعیت سفرهای هوایی بهبود نیابد ادامه پیدا می‌کند. طبق گفته این شرکت هواپیمایی احتمال بی‌کار شدن کارمندان این دفاتر نیز وجود دارد.

این شرکت پیش‌بینی کرد که پروازهای رایان‌ایر تا ماه ژوئیه معلق خواهد ماند و تعداد مسافران این شرکت تا دو سال آینده به حالت عادی بر نخواهد گشت.

آقای اولری همچنین گفته است اگر در آینده نزدیک واکسنی تولید نشود، به طور مشخص ممکن است این شرکت مجبور به کاهش بیشتر نیروهایش شود.

وی گفت: «ما از اخراج نیرو ناراحتیم. ما از کاهش دستمزدها ناراحتیم اما شرکت هواپیمایی خوبی مانند رایان‌ایر و دیگر شرکت‌ها برای زنده ماندن باید چنین کاری انجام دهند.»

دولت فرانسه در ماه گذشته قانونی را اعلام کرد که مالیات فرودگاهی را مسترد می‌کند. اما این فقط شامل شرکت‌های هواپیمایی فرانسوی می‌شود. این تصمیم نقض‌کننده قوانین رقابت است.
مایکل اولری
رئیس شرکت رایان‌ایر

وی همچنین با اشاره به ده‌های میلیارد کمک‌های دولتی به شرکت‌های هواپیمایی رقیب رایان‌ایر مانند لوفت‌هانزا و ایر فرانس افزود: «دولت فرانسه در ماه گذشته قانونی را اعلام کرد که مالیات فرودگاهی را باز می‌گرداند. اما این فقط شامل شرکت‌های هواپیمایی فرانسوی می‌شود.»

رئیس شرکت رایان‌ایر تاکید کرد که این تصمیم ناعادلانه و نقض کننده قوانین کمک‌های دولتی و نقض کننده قوانین رقابت است.

رایان ایر تاکید کرد قصد دارد کمک‌های دولتی که آن‌ها را «غیرقانونی و تبعیض آمیز» توصیف کرده است در دادگاه‌ها اروپا به چالش بکشد. این شرکت معتقد است این کمک‌ها نقض کننده قوانین اتحادیه اروپا است.

رایان‌ایر پیش بینی می‌کند خسارت خالص سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ این شرکت بیش از ۱۰۰ میلیون یورو باشد. طبق اعلام رایان‌ایر «تعدیل نیرو» از ماه ژوئیه آغاز می‌شود.

این شرکت همچنین طبق برآوردهای انجام داده می‌گوید که احتمالا تا پایان مارس ۲۰۲۱ میلادی کمتر از ۱۰۰ میلیون مسافر را جابجا خواهد کرد که ۳۵ درصد کمتر از برنامه هدف‌گذاری شده برای جابجایی ۱۵۴ میلیون مسافر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اخراج مهمانداران رایان‌ایر که بر روی زمین خوابیدند

اعتصاب‌ زنجیره‌ای در رایان‌ایر؛ مقاومت مدیران و بلاتکلیفی مسافران

ابهام در حمله تلافی‌جویانه به ایران؛ واحد پول اسرائیل در برابر دلار تقویت شد