ویروس‌کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایران ۶۳ و در افغانستان ۴ قربانی گرفت

دفن فرد مبتلا به کووید ۱۹ در ایران
دفن فرد مبتلا به کووید ۱۹ در ایران Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار قربانیان ویروس جدید کرونا در ایران با مرگ ۶۳ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته به ۶ هزار و ۹۱ نفر تا روز جمعه یک مه (۱۲ اردیبهشت/ثور) افزایش یافت. از سوی دیگر در افغانستان نیز در مدت مشابه چهار نفر به‌خاطر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این ویروس در این کشور به ۶۸ نفر رسید.

آگهی

شمار قربانیان ویروس جدید کرونا در ایران با مرگ ۶۳ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته به ۶ هزار و ۹۱ نفر تا روز جمعه یک مه (۱۲ اردیبهشت/ثور) افزایش یافت. 

چهار نفر نیز افغانستان نیز در مدت مشابه به‌خاطر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این ویروس در این کشور به ۶۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در گزارش روزانه خود به ابتلای هزار و شش نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته به ویروس جدید کرونا خبر داد که با این حساب تاکنون ۹۵ هزار و ۶۴۶ مورد ابتلا در ایران ثبت شده است.

وی شمار افراد بهبود یافته را نیز تا امروز ۷۶ هزار و ۳۱۸ نفر ذکر کرد. طبق این آمار در حال حاضر ۲ هزار و ۸۹۹ نفر از مبتلایان کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

AP
مراسم خاکسپاری فرد مبتلا به ویروس کرونا در ایرانAP

همزمان، وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه (وزارت بهداشت) افغانستان نیز در گزارش روزانه خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۱۶۴ نفر دیگر به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است و با این آمار شمار کل مبتلایان به ۲ هزار و ۳۳۵ نفر رسیده است.

در میان مبتلایان جدید ثبت شده ۴۵ نفر از قندهار هستند و ۴۴ مبتلای جدید نیز در کابل گزارش شده است. هرات که یکی از شهرهای اصلی درگیر این بیماری بوده است، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ مورد ابتلای جدید را ثبت کرده است.

طبق گفته آقای مایار، در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر از مبتلایان در بلخ و ننگرهار جان خود را از دست داده‌اند. کل افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در افغانستان نیز ۳۱۰ نفر اعلام شده است.

۲۲۸ نفر از کادر درمانی افغانستان به کرونا مبتلا شده‌اند

آمار دیگری که سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان امروز اعلام کرد درباره ابتلای کادر درمانی این کشور به ویروس کرونا بود: «تاکنون ۲۲۸ پزشک و کادر بهداشتی در ۲۳ ولایت به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.» این آمار حدود ۱۰ درصد مبتلایان به کرونا در این کشور را شامل می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا چگونه سوگواری مردگان را تغییر داد؟ برای تسلای بازماندگان چه می‌توان کرد؟

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا: کرونا ساخت بشر نیست، از نظر ژنتیکی هم دستکاری نشده است

میزان خطر ابتلا به کرونا در بین سیگاری‌ها؛ سازمان جهانی بهداشت چه می‌گوید؟