دوستان و آشنایان در یک جمع مجازی؛ با ۶ برنامه تماس تصویری آشنا شوید

دوستان و آشنایان در یک جمع مجازی؛ با ۶ برنامه تماس تصویری آشنا شوید
Copyright PIXABAY
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری به‌دنبال بهترین برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها برای برقراری این نوع ارتباط‌ها هستند و شرکت‌های مختلف نیز در این روزها برای ارائه تصویر بهتری از فن‌آوری خود با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آگهی

در حالیکه بخشی از جمعیت جهان همچنان به‌خاطر شیوع ویروس جدید کرونا در قرنطینه است، برخی فن‌آوری‌ها در این ایام رونق بیشتری گرفته است. تماس تصویری با خانواده، دوستان و همکاران یکی از این فن‌آوری‌ها است که قرنطینه را تحمل‌پذیرتر می‌کند.

بسیاری به‌دنبال بهترین برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها برای برقراری این نوع ارتباط‌ها هستند و شرکت‌های مختلف نیز در این روزها برای ارائه تصویر بهتری از فن‌آوری خود با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در این گزارش در میان ده‌ها اپلیکیشن تماس تصویری شش برنامه معرفی می‌شود.

لوگوی گوگل دو

گوگل دو، Google Duo

سیستم‌عامل‌های قابل اجرا: آی‌او‌اس، اندروید، نست Nest

قیمت: رایگان

گوگل دو اپلیکیشن اختصاصی شرکت گوگل برای برقراری تماس تصویری و صوتی است که در سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی شد.

در این اپلیکیشن شما می‌توانید پذیرای همزمان ۱۲ نفر برای تماس تصویری یا صوتی باشید.

امنیت بالای این اپلیکیشن از ویژگی‌های آن به حساب می‌آید به‌طوریکه گوگل از سیستم رمزگذاری اند تو اند end-to-end (سراسری) در این اپلیکیشن استفاده کرده است. این نوع رمزگذاری اجازه حضور عامل خارجی و شنود تماس را نمی‌دهد.

در این برنامه شما می‌توانید پیام صوتی یا تصویری نیز ارسال کنید.

از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن امکان تماس در شبکه‌های اینترنتی با پهنای باند کم است. یعنی با سرعت پایین اینترنت امکان برقراری تماس تصویری با وضوح بالا امکان‌پذیر است.

اپلیکیشن واتس‌اپ

واتس‌اپ؛ محبوب با وجود محدودیت‌ها

سیستم‌عامل‌های قابل اجرا: وب، آی‌او‌اس، اندروید

قیمت: رایگان

واتس‌اپ یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها در سراسر جهان است که اجازه ارسال پیام صوتی و نوشتاری را می‌دهد. از طریق این اپلیکیشن امکان تماس صوتی و تصویری نیز فراهم می‌شود و تا چهار نفر می‌توانند در این تماس‌ها حضور داشته باشند.

سیستم رمزگذاری اند تو اند end-to-end (سراسری) در این اپلیکیشن نیز استفاده شده است بنابراین از جمله برنامه‌های امن محسوب می‌شود گرچه موضوع امنیت این اپلیکیشن وابسته به فیس‌بوک بارها مورد سوال و تردید قرار گرفته است اما این شرکت بر امنیت اپلیکیشن خود تاکید می‌کند.

اگر اشتراک اینترنت حجمی دارید، مصرف اینترنت در این برنامه را می‌توانید کاهش دهید. برای این کار باید به بخش تنظیمات واتس‌اپ بروید و در آنجا به بخش Data and storage usage مراجعه کنید و گزینه Low data usage را فعال کنید.

آسوشیتدپرس
اپلیکیشن فیس‌بوک مسنجرآسوشیتدپرسJeff Chiu

فیس‌بوک مسنجر: حضور همزمان ۵۰ نفر

فیس‌بوک در روزهای اخیر از قابلیت جدیدی رونمایی کرده است که امکان برقراری تماس تصویری با حضور ۵۰ نفر را می‌دهد. این قابلیت با عنوان مسنجر روم برای کار از راه دور و ارتباط همزمان با همکاران یا اهداف آموزشی مناسب ارزیابی شده است.

هنوز این قابلیت در دسترس عموم قرار نگرفته اما فیس‌بوک اعلام کرده است که در این هفته و پیش از انتشار عمومی آن در برخی از کشورها در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

طبق گفته فیس‌بوک، حتی افرادی که حساب فیس‌بوک ندارند می‌توانند در این تماس گروهی حضور پیدا کنند. برای این امکان جدید محدودیت زمانی وجود ندارد.

آگهی

این قابلیت در فیس‌بوک منیجر قابل استفاده خواهد بود با این حال در حال حاضر نیز می‌توان از فیس‌بوک منیجر برای تماس‌های تصویری با حضور حداکثر شش نفر استفاده کرد.

آسوشیتدپرس
تماس تصویری گروهی با استفاده از زومآسوشیتدپرس

زوم؛ تماس تصویری گروهی با حضور حداکثر ۱۰۰ نفر

سیستم عامل: آی‌او‌اس، اندورید، ویندوز

قیمت: رایگان

اپلیکیشن زوم همزمان با دوران قرنطینه و دور کاری برخی از شرکت‌ها به ابزاری محبوب تبدیل شد اما بعدها از نظر امنیت مورد تردید قرار گرفت.

با این برنامه امکان برقراری تماس تصویری رایگان با حضور حداکثر ۱۰۰ نفر فراهم است اما برای این تماس محدودیت زمانی وجود دارد که ۴۰ دقیقه تعیین شده است.

آگهی

در نسخه‌های پولی این اپلیکیشن امکانات بیشتری تدارک دیده شده است و امکان حضور حداکثر ۵۰۰ نفر در تماس‌های گروهی نیز حمایت می‌شود.

اما با این وجود، برخی از متخصصان حوزه امنیت در روزهای اخیر به کاربران این اپلیکیشن اعلام کرده‌اند که امنیت این برنامه به‌خاطر نقض حریم خصوصی پایین است و شکایت‌هایی نیز در این زمینه مطرح شده است.

متخصصان امنیت سایبری هشدار داده‌اند که هکرها می‌توانند با سواستفاده از آسیب پذیری‌های نرم افزار این برنامه، جلسات کاری را شنود یا به فایل‌های شخصی دسترسی پیدا کنند.

لوگوی دیسکورد

دیسکورد؛ وقتی گیمرها دور هم جمع می شوند

سیستم‌عامل‌های قابل اجرا: مک، ویندوز، لینوکس، آی‌او‌اس، اندروید

قیمت: رایگان

آگهی

دیسکورد بیش از هر چیزی در بین گیمرها معروف است. آن‌ها از این برنامه برای بازی‌های گروهی استفاده می‌کنند. تنظیمات این برنامه نیز بر این اساس پایه‌ریزی شده است.

کاربران این اپلیکیشن می‌توانند صدا و تصویر در سیستم‌عامل خود را به اشتراک بگذارند. این برنامه مناسب چت متنی و تماس تصویری و صوتی رایگان است. این اپلیکیشن شباهت‌هایی با اسکایپ، اسلک و مایکروسافت تیمز دارد.

لوگوی جیتسی

جیتسی Jitsi؛ امنیت تضمین شده

سیستم‌عامل‌های قابل اجرا: وب، ویندوز، مک، لینوکس، آی‌او‌اس، اندروید

قیمت: رایگان

جیتسی نام اپلیکیشن متن باز (اپن سورس) امنی است که امکان ارتباط متنی، صوتی و تصویری را فراهم می‌کند.

آگهی

این برنامه محدودیتی برای تعداد افراد شرکت‌کننده در گفت‌وگوهای صوتی و تصویری ندارد و حتی بدون ثبت‌نام نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. امنیت جیتسی جزو مواردی است که کارشناسان آن را بالا ارزیابی کرده‌اند.

جیتسی دو بخش با نام‌های جیتسی ویدئو بریج Jitsi Videobridge و جیتسی میت Jitsi Meet دارد که در هر کدام از این بخش‌ها با قابلیت‌های مشخص امکان تماس ویدئویی فراهم می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت فرانسه حاضر شد استفاده از اپلیکیشن ردیابی بیماران کرونا را در پارلمان به رای بگذارد

ویروس کرونا؛ درخواست گوگل از ده‌ها هزار کارمند خود برای کار از خانه

نظرسنجی: بیشتر نوجوانان می‌گویند بدون موبایل احساس بهتری دارند اما همچنان آن‌را کنار نمی‌گذارند