حمله به کارکنان پایگاه هوایی بگرام در افغانستان شش کشته برجای گذاشت

نیروهای امنیتی دولت افغانستان در نزدیکی پایگاه بگرام (عکس تزئینی است)
نیروهای امنیتی دولت افغانستان در نزدیکی پایگاه بگرام (عکس تزئینی است) Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی والی پروان مسئولیت این حمله را متوجه گروه طالبان دانسته و تاکید کرده است که سه تن دیگر از کارکنان پایگاه هوایی بگرام در این حمله زخمی شده‌‌اند.

آگهی

منابع محلی در افغانستان از کشته شدن شش کارمند پایگاه هوایی بگرام،‌ منطقه‌ای واقع در هشتاد کیلومتری شمال کابل،‌ پایتخت این کشور خبر داده‌اند.

به گزارش منابع محلی حمله یاد شده حوالی ساعت ۲۲ پنجشنبه شب و هنگام بازگشت گروهی از کارکنان پایگاه هوایی بگرام به منازل خود صورت گرفته است.

سخنگوی ولایت پروان،‌ منطقه‌ای که شهر و پایگاه هوایی بگرام در آن واقع شده با تایید این خبر اعلام کرده که ۱۰ نفر از کارکنان که در بازگشت از محل کار به منزل درون خودرویی قرار داشتند هدف حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار می‌گیرند که از این میان شش نفر جان خود را از دست می‌دهند.

سخنگوی والی پروان مسئولیت این حمله را متوجه گروه طالبان دانسته و تاکید کرده است که سه تن دیگر از کارکنان پایگاه هوایی بگرام در این حمله زخمی شده‌‌اند.

بنا به ادعای رسانه‌های خبری در افغانستان،‌ گروه طالبان که به تازگی توافقنامه صلح با ایالات متحده آمریکا امضاء کرده هرگونه دخالت در این حمله را رد کرده است.

پایگاه بگرام از جمله مهم‌ترین مراکز نظامی و محل استقرار شمار زیادی از نیروهای آمریکایی در افغانستان به شمار می‌‌رود. یک مرکز درمانی در نزدیکی این پایگاه نظامی پیشتر در اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی هدف حمله مسلحانه قرار گرفته بود که طالبان با انتشار بیانیه ای مسئولیت آنرا بر عهده گرفت.

طالبان پس از امضای توافق صلح با آمریکا متعهد شده‌ است که برای اجرایی شدن مفاد این توافقنامه دست از خشونت بکشند و باب گفتگو را با دولت مرکزی باز کنند. فرماندهان این گروه شبه نظامی افراط‌گرا اما آزادی اسرای خود بدست دولت مرکزی را به عنوان پیش شرط شروع گفتگو مطرح کرده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طالبان شیوع کرونا و جان زندانیان را بهانه کرد و آتش‌بس در ماه رمضان را نپذیرفت

ترور در کابل؛ ژنرال شرمیلا فروغ از «ریاست عمومی امنیت ملی» افغانستان جان باخت

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد