آلمان پنچ تبعه تاجیکستان مظنون به عضویت در داعش را بازداشت کرد

آلمان پنچ تبعه تاجیکستان مظنون به عضویت در داعش را بازداشت کرد
Copyright THOMAS LOHNES/AFP or licensors
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این افراد متهم هستند که علاوه بر تلاش برای حمله به پایگاه‌های آمریکایی، برای قتل چندین نفر از جمله یک چهره منتقد اسلام، برنامه ریزی کرده بودند.

آگهی

دادستانی فدرال آلمان اعلام کرد پنج تبعه تاجیکستان را به ظن عضویت در داعش و تلاش برای حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکایی در خاک آلمان بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دادستانی کارلسروهه روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت متهمان در ایالت نوردراین-وستفالن بازداشت شده اند. این افراد متهم هستند که علاوه بر تلاش برای حمله به پایگاه‌های آمریکایی، برای قتل چندین نفر از جمله یک چهره منتقد اسلام، برنامه ریزی کرده بودند.

به گفته مقام‌های قضایی آلمان ۴ تن از متهمانان امروز (چهارشنبه ۱۵ آوریل) دستگیر شدند. یکی دیگر از اعضای این گروه از یک ماه پیش در بازداشت پلیس آلمان به سر می‌برد.

شهروندان تاجیک بازداشت شده با کادرهای بالای داعش در سوریه و افغانستان مرتبط بودند. آن‌ها از سال ۲۰۱۹ به این گروه اسلام‌گرا پیوسته بودند و یک «سلول عملیاتی» در آلمان به راه انداخته بودند. هدف اولیه این پنج نفر بازگشت به تاجیکستان و مبارزه با دولت این کشور توصیف شده است. با این حال و به گفته مقام‌های قضایی و امنیتی آلمان، این طرح پس از مدتی به کنار گذاشته شده و این این پنج نفر ضربه به اهدافی در آلمان را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

سلول عملیاتی در یک سال گذشته سلاح سنگین، مهمات و ملزومات ساخت بمب خریداری و جاسازی کرده است.

آلمان در سال‌های گذشته همچون چندین کشور اروپایی دیگر صحنه وقوع حملات تروریستی متعددی بوده است که عمده آن‌ها از سوی مهاجمان منفرد اسلام‌گرا برنامه ریزی و اجرا شده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عملیات احتمالی تروریستی در آلمان خنثی شد

آلمان ۲۷ نفر را به اتهام توطئه برای کودتا علیه دولت محاکمه می‌کند

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد