دولت فرانسه با پذیرفتن حیوانات خانگی جدید در دوران قرنطینه موافقت کرد

دولت فرانسه با پذیرفتن حیوانات خانگی جدید در دوران قرنطینه موافقت کرد
Copyright AP Photo/Kin Cheung
Copyright AP Photo/Kin Cheung
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که این تصمیم در پی درخواست انجمن حمایت از حیوانات (SPA) گرفته شده است.

آگهی

دولت فرانسه به ساکنان این کشور اجازه داد که حتی با وجود محدودیت‌های سختگیرانه‌ای که برای مهار کرونا وضع شده، بتوانند به پناهگاه ویژه حیوانات بروند و حیوان خانگی جدیدی را از این مکان‌ها به خانه بیاورند.

وزارت کشور فرانسه روز شنبه اعلام کرد که این تصمیم در پی درخواست انجمن حمایت از حیوانات (SPA) گرفته شده است.

با آغاز مقررات قرنطینه در فرانسه، مدت سه هفته است که انجمن حمایت از حیوانات تمام ۶۲ شعبه خود را در سراسر این کشور تعطیل کرده است.

این انجمن دوشنبه گذشته خواستار تجدیدنظر دولت در اعمال محدودیتهای اجتماعی شد و اعلام کرد که شعبه‌های این انجمن در سراسر فرانسه مملو از هزاران حیوانی شده است که در انتظار پذیرفته شدن در خانه‌ای جدید هستند.

بر این اساس کریستف کاستنر، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد: «دولت صدای این انجمن را شنید و در حمایت کامل از رفاه حیوانات، بلافاصله مصمم به یافتن راه حل شد... در نهایت تصمیم گرفته شد تا در موضوع خروج از خانه با هدف پذیرفتن یک حیوان خانگی جدید از پناهگاههای حیوانات، انعطاف‌پذیری نشان داده شود.»

با این وجود برای پذیرش حیوان خانگی در دوران قرنطینه مقرراتی نیز وضع شده است؛ از جمله انتخاب آنلاین حیوان مورد نظر، تعیین غیرحضوری قرار ملاقات و درنهایت حضور تنها یک نفر برای تحویل گرفتن حیوان.

وزارت کشور فرانسه خاطرنشان کرد که با این شیوه، هم مقررات محدودیت رفت و آمد رعایت شده و هم جان حیوانات بیشماری حفظ می‌گردد.

بنا بر اعلام انجمن حمایت از حیوانات فرانسه در حال حاضر ۵ هزار حیوان خانگی در پناهگاههای این انجمن نگهداری می‌شوند؛ آنهم در حالی که حداکثر ظرفیت این پناهگاهها ۶ هزار حیوان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حق نگهداری حیوانات خانگی بعد از طلاق؛ دادگاه اسپانیا حکم صادر کرد

دزدی در بریتانیا پس از فروش پنگوئن‌های مسروقه در فیسبوک روانه زندان شد

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد