جودو؛ ژاپن و گرجستان زرین ترین مدال های طلا را در دوسلدورف ربودند

 جودو؛ ژاپن و گرجستان زرین ترین مدال های طلا را در دوسلدورف ربودند
Copyright IJF
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گورام توشیشویلی، جودوکار گرجستانی در روز پایانی تورنمنت ضمن کسب مدال طلا در سنگین ترین وزن مسابقات عنوان بهترین ورزشکار مرد را نیز از آن خود کرد.

آگهی

رقابت های جودو گرند اسلم دوسلدورف روز یکشنبه بیست و سوم فوریه/چهارم اسفند با معرفی برگزیدگان اوزان سنگین به کار خود پایان داد.

بهترین جودوکار مرد

گورام توشیشویلی، جودوکار گرجستانی در روز پایانی تورنمنت ضمن کسب مدال طلا در سنگین ترین وزن مسابقات عنوان بهترین ورزشکار مرد را نیز از آن خود کرد.

توشیشویلی در مبارزه پایانی وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم یوهانس فری، حریف آلمانی را پیش رو داشت که از حمایت پرشور تماشاگران خودی بهره می برد.

جودوکار گرجستانی که عنوان قهرمانی جهان را نیز در کارنامه دارد در فینال همانند یک سبک وزن با یک فن پرتابی زیبا حریف خود را در کم تر از یک دقیقه غافلگیر کرد و صاحب گردن آویز طلا شد.

گورام توشیشویلی پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «حمایت اندک تماشاگران خودی به خصوص در خارج از کشور برایم بسیاراهمیت داشت و کمک زیادی به من کرد. وقتی با تشویق تماشاگران روبرو می شوید تمرکز شما بالا می رود و البته احساس مسئولیت بیشتری هم پیدا می کنید. در مجموع این حمایت برای من بسیار مهم بود.»

بهترین جودوکار زن

عنوان بهترین ورزشکار زن روز پایانی به شوری هامادا از ژاپن تعلق گرفت که موفق شد مدال طلای وزن منهای ۷۸ کیلوگرم را از آن خود و کشورش کند.

هامادا که قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ را در کارنامه دارد در مبارزه نهایی این وزن مایرا آگیار برزیلی، دارنده دو عنوان قهرمانی جهان را با امتیاز ایپون شکست داد تا دومین مدال طلا در رقابت های گرند اسلم را نیز به کلکسیون افتخاراتش بیافزاید.

تیم ملی جودو ژاپن با این مدال طلا به دهمین مدال خود در این تورنمنت دست یافت.

شوری هامادا پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست در خصوص مبارزه پایانی گفت: «حریف برزیلی در فینال بسیار قوی بود و اجرای فن به روی او به واقع دشوار بود اما با تلاش و جاگیری مناسب بالاخره توانستم به نتیجه دلخواه دست پیدا کنم.»

ازبکستان صاحب دو مدال طلا شد

داولات بوبونف، جودوکار ازبک نخستین مدال طلای خود در رقابت های گرند اسلم را در دوسلدورف کسب کرد. بوبونف که در اوساکا مدال نقره دریافت کرده بود در فینال وزن منهای ۹۰ کیلوگرم مردان حریفی از اوکراین را با امتیاز ایپون شکست داد و بر سکوی نخست قرار گرفت.

جودوکار ازبک مدال طلای خود را از دستان مدیر ورزشی فدراسیون جهانی جودو دریافت کرد.

مدال طلای مبارزات وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم نیز به یک جودوکار ازبک رسید. محمد کریم خورامف در فینال این وزن المار گاسیمف از آذربایجان را با امتیاز ایپون شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شد.

طلای سنگین ترین وزن زنان به ژاپن رسید

سارا آساهینا، جودوکار سنگین وزن ژاپنی در فینال مبارزات وزن به اضافه ۷۸ کیلوگرم با غلبه بر حریفی از آذربایجان به مدال طلا دست یافت.

بهترین فن

بهترین فن روز پایانی تورنمنت گرند اسلم دوسلدورف را هورتنس ونسا آتانگانا، جودوکار سنگین وزن کامرونی در مبارزه رده بندی وزن به اضافه ۷۸ کیلوگرم زنان به اجرا درآورد که امتیاز ایپون و مدال برنز را برایش به همراه داشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانتس بکن بائر، قیصر فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت

نخستین تجربه خارجی ماشین گلزنی تاتنهام؛ هری کین به بایرن مونیخ پیوست

دورتموند هفته آخر کم آورد؛ بایرن مونیخ برای یازدهیمن سال متوالی قهرمان بوندسلیگا شد