کرونا در جهان؛ ایتالیا چندین شهر را قرنطینه کرد

کرونا در جهان؛ ایتالیا چندین شهر را قرنطینه کرد
Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کرۀ جنوبی روز یکشنبه از مرگ ششمین فرد مبتلا به «کووید-۱۹» خبر داد. شمار مبتلایان به این بیماری در این کشور به ۶۰۲ نفر رسیده و سطح هشدارها به بالاترین سطح یعنی قرمز افزایش یافته است.

آگهی

شمار مبتلایان به «کووید-۱۹» در ایتالیا به ۱۳۲ نفر رسید. این کشور برای جلوگیری از گسترش این بیماری قوانین سختگیرانه‌ای را به اجرا گذاشت؛ از جمله اینکه تجمع‌های عمومی را در شهرهایی که با بیشترین آلودگی مواجه بودند، ممنوع کرد.

مدارس و دانشگاه‌ها در دو ناحیۀ لمباردی و ونتو برای یک هفته تعطیل شدند، فعالیت موزه‌ها و سینماها همچنین تمام برنامه‌های ورزشی در ناحیۀ ونتو متوقف شدند و دو روز آخرِ «کارناوال ونیز» که در حال برگزاری بود نیز لغو شد.

شمار مبتلایان به این بیماری در لمباردی از ۵۴ نفر به ۹۰ نفر افزایش یافته است. در ونتو نیز ۲۵ نفر به ویروس کرونا آلوده شده و دو سالمند در شهر ونیز جان باخته‌اند.

ده‌ها شهر در این دو ناحیه با جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر در قرنطینه قرار دارند. از افراد محلی خواسته شده است تا در خانه‌ها باقی بمانند و برای ورود و خروج از این مناطق مجوزهای لازم را دریافت کنند.

احتمال قرنطینۀ ۲۰۰ کره‌ای در یک پایگاه نظامی در اسرائیل

پایگاه خبری «ینت نیوز» اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که اسرائیل ممکن است حدود ۲۰۰ شهروند کرۀ جنوبی را که برای گردش به این کشور سفر کرده‌اند، به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا در یک شهرک یهودی‌نشین واقع در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری قرنطینه کند.

محل قرنطینه یک پایگاه نظامی در شهرک «هارگیلو» خواهد بود. انتشار این خبر باعث شد که ساکنان این شهرک با برگزاری تظاهراتی، به این تصمیم اعتراض کنند.

هنوز مقامات اسرائیلی هیچ اظهارنظر رسمی را در واکنش به این خبر منتشر نکرده‌اند.

سطح هشدارها در کرۀ جنوبی به «قرمز» افزایش یافت

مون جائه‌-این، رئیس جمهوری کرۀ جنوبی روز یکشنبه سطح هشدارها را در این کشور به بالاترین سطح یعنی «هشدار قرمز» افزایش داد.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» بطور قابل قابل توجهی در این کشور افزایش یافت.

بنا بر آخرین گزارش مقامات بهداشت کرۀ جنوبی، شمار افراد آلوده به ویروس کرونا از جمعه تا یکشنبه دو برابر شده و به ۶۰۲ نفر رسیده است. شمار جان باختگان این بیماری نیز به ۶ نفر رسیده است.

افزایش سطح هشدارها به دولت کرۀ جنوبی اجازه می‌دهد تا منابع بیشتری را صرف شهرهای دائگو و چئونگدو کنند؛ دو شهری که بیشترین مبتلایان به این بیماری را دارند.

این کار همچنین به دولت اجازه می‌دهد تا فعالیتهای عمومی را متوقف و مدارس را موقتا تعطیل کند.

شناسایی سه نفر مشکوک به «کووید-۱۹» در افغانستان

دولت افغانستان روز یکشنبه از شناسایی سه فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) خبر داد.

خبرگزاری افق افغانستان به نقل از وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه نوشت: «سه شهروند کشور که اخیرا از ایران به هرات برگشته‌اند، علایم مشکوک به ابتلا به کرونا را دارند و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.»

قرار است تا ۲۴ ساعت آینده نتیجۀ قطعی آزمایشات پزشکی این سه نفر اعلام شود.

به گفته آقای مایار از آنجا که امکان انجام آزمایشات تشخیص این بیماری در ولایت هرات وجود ندارد، نمونه‌های مشکوک برای تشخیص به وزارت صحت عامه افغانستان فرستاده شده است.

گسترش کرونا در سرزمین اصلی چین

چین روز یکشنبه همزمان با اعلام تعداد موارد جدید آلوده به ویروس کرونا، تاکید کرد که شمار عفونت‌های تازه همچنین مرگ و میر در خارج از استان هوبئی، کانون ظهور و انتشار این ویروس رو به کاهش است.

بنا بر اعلام پکن تا پایان روز شنبه ابتلای ۶۴۸ نفر دیگر از ساکنان این کشور به بیماری «کووید-۱۹» تایید شده است اما از این تعداد تنها ۱۸ مورد در خارج از استان هوبئی به ثبت رسیده است که کمترین میزان طی یک ماه گذشته محسوب می‌شود.

آگهی

به این ترتیب با احتساب این گزارش، شمار کل مبتلایان به این بیماری در سراسر چین به ۷۶ هزار و ۹۳۶ نفر می‌رسد.

تعداد جان باختگان این بیماری نیز پس از احتساب آمار ۹۷ قربانی جدید در روز شنبه، به ۲ هزار و ۴۴۲ رسیده است. با این وجود تنها یک نفر در خارج از استان هوبئی جان باخته است.

اگرچه شمار عفونت‌‌های جدید و شمار جان باختگان این بیماری در خارج از استان هوبئی کاهش یافته اما دولت چین به مردم هشدار داد که همچنان هوشیار باشند، توصیه‌های ایمنی برای حفظ سلامت عمومی را رعایت کنند و از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند.

وضعیت شیوع ویروس کرونا در دیگر نقاط جهان

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، اخبار منتشره دربارۀ شیوع این ویروس در خارج از مرزهای چین نگران کننده است.

  • ژاپن از تایید ۲۷ مورد جدید خبر داد. شینزو آبه، نخست‌وزیر این کشور به تمام مراکز دولتی دستور داد تا یک برنامۀ جامع برای جلوگیری از شیوع این ویروس را به اجرا بگذارند.
  • در ایتالیا که بدترین وضعیت را در میان کشورهای اروپایی دارد، شمار مبتلایان به ۱۱۷ نفر رسید و دو نفر از بیماران نیز جان باختند.
  • وزارت خارجه ایالات متحدۀ آمریکا سطح توصیه‌های امنیتی خود برای سفر به دو کشور ژاپن و کرۀ جنوبی را از سطح ۱ به ۲ (در مقیاس ۱ تا ۴) افزایش داد.
  • شمار مبتلایان تایید شده در ایران به ۴۳ نفر و شمار مرگ و میرها نیز به ۸ نفر رسید؛ بیشتر موارد ابتلا همچنان در شهر قم گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تلاش دارد با کمک به کشورهای آسیب‌پذیر از جمله ۱۳ کشور در آفریقا که با چین در ارتباط هستند، از شیوع این بیماری در این سرزمین‌ها جلوگیری کند.

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تغییر قدرت در دنیای ثروتمندان؛ بمبئی بر تخت پادشاهی آسیا نشست

ارتش و مقام‌های غیرنظامی پاکستان به طور مشترک درباره بمبگذاری‌ علیه اتباع چین تحقیق می‌کنند

سازمان بین‌المللی مهاجرت از کشف گور دسته‌جمعی ده‌ها پناهجو در لیبی خبر داد