چگونه ساعت اپل جان نوجوان آمریکایی را نجات داد؟

چگونه ساعت اپل جان نوجوان آمریکایی را نجات داد؟
Copyright  Lori Yerdon/USAG- Humphreys
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک نوجوان در ایالت اوکلاهامای آمریکا پس از آن‌که در کلاس درس علامت هشدار ساعت اپل را به دلیل ضربان قلب شدید دریافت کرد به بیمارستان منتقل شد.

آگهی

یک پسر نوجوان در شهر استرافورد ایالت اوکلاهامای آمریکا پس از آن‌ که در کلاس درس علامت هشدار ساعت اپل را به دلیل ضربان قلب شدید دریافت کرد، به بیمارستان منتقل شد.

بنابر گزارش رسانه‌های محلی، این نوجوان ۱۳ ساله که اسکایلر جوسلین نام دارد در کلاس درس نشسته بود که ساعت مچی اپل ‌اش شروع به فرستادن علائم هشدار کرد. او نیز به سرعت مادرش را خبر کرد. مادر او می‌گوید: «پیغامی حاوی یک اسکرین شات دریافت کردم که نشان می‌داد ضربان قلبش روی ۱۹۰ است.» این در حالی بود که نوجوان در آن لحظه فعالیت بدنی خاصی نداشت.

اسکایلر جوسلین به سرعت به بیمارستان منتقل شد در حالی که ضربان قلبش به ۲۰۲ تپش در دقیقه رسیده بود. پزشکان در بیمارستان تشخیص دادند که این دانش‌آموز مبتلا به نوعی بیماری نادر قلبی به نام «تندتپشی فوق بطنی» (SVT) است.

این عارضه سبب بی‌نظمی و تپش بالای قلب فرد می‌شود و هرچند در ابتدای امر مرگبار نیست اما در صورتی که درمان نشود با گذر زمان می‌تواند جان فرد را تهدید کند.

ابزار حسگر ضربان قلب در ساعت‌های اپل، یا اپل واچ، یکی از قابلیت‌های سنجش سلامت افراد به شمار می‌رود که در این محصول تعبیه شده است.

روش این ساعت‌ها برای اندازه‌گیری شمار ضربان قلب روشی نوآورانه است، بدین ترتیب که از خاصیت رنگ خون انسان برای تشخیص شمار تپش‌ها استفاده می‌کند. در واقع از آنجا که رنگ خون انسان قرمز است، نور قرمز را بازتاب داده و نور سبز را جذب می‌کند. ساعت اپل با استفاده از دو چراغ LED کوچک حساس به نور، با صدها فلش در ثانیه شریان خون را در مچ دست زیر نظر دارد.

با هر ضربان، مقدار تازه و بیشتری از خون به درون رگ‌ها پمپاژ می‌شود و در نتیجه قرمزی رنگ بیشتر و تیره‌تر می‌شود. با این روش ساعت می‌فهمد که تپش رخ داده است و می‌تواند در دقیقه شمار تعداد را تعیین کند.

دارندگان این ساعت ها برای فعال کردن گزینه هشدار ضربان قلب می‌توانند در آیفون خود به اپلیکیشن Watch بروند و سپس از قسمت Heart Rate بخش Elevated Heart Rate را انتخاب کنند. در این قسمت کاربران می‌توانند مشخص کنند در چه ضربان قلبی علائم هشدار را دریافت کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اپل ساعت مچی هوشمند جدیدش را با طراحی نو و صفحه‌ای بزرگ عرضه می‌کند

فروش ساعت هوشمند اپل از فروش کل صنعت ساعت‌سازی سوئیس پیشی گرفت

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم