اپل به دلیل کند کردن عمدی آیفون ۲۵ میلیون یورو جریمه می‌پردازد

اپل به دلیل کند کردن عمدی آیفون ۲۵ میلیون یورو جریمه می‌پردازد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت اپل به دلیل کند کردن عمدی تلفن همراه مشتریان و عدم اطلاع رسانی به آنان در فرانسه، قبول کرده است مبلغ ۲۵ میلیون یورو به عنوان جریمه بپردازد.

آگهی

شرکت اپل به دلیل کند کردن تلفن همراه آیفون مشتریان و عدم اطلاع رسانی به آنان در فرانسه، قبول کرده است مبلغ ۲۵ میلیون یورو به عنوان جریمه بپردازد.

این توافق میان شرکت اپل و دادستانی فرانسه پس از آن اعلام شده است که نهاد ناظر بر حقوق مصرف کنندگان و رقابت آزاد این کشور نشان داد مشتریان گوشی همراه اپل پیامی مبنی بر اینکه به روزرسانی دستگاه‌های آیفون‌شان (با سیستم عامل ۱۰.۲.۱ و ۱۱.۲) باعث کندی سیستم‌هایشان می‌شود دریافت نکرده‌اند.

این بسته‌های به روز رسانی که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بودند باعث کاهش سرعت دستگاه‌های آیفون مدل های ۶، SE و آیفون ۷ شده است.

اپل متهم است با کاهش عمدی سرعت آیفون قصد دارد تا کاربران را به خرید گوشی‌های جدید تشویق کند. بر اساس آزمایش‌های شرکت تخصصی نرم افزاری «Primate Labs» توان پردازشی گوشی‌های آیفون ۶، آیفون سه و آیفون ۷ با استفاده از عملیات به‌روز رسانی نرم افزاری کاهش یافته است.

در پی بالا گرفتن اعتراضات در کاهش عمدی سرعت آیفون ها در سال ۲۰۱۷، شرکت اپل با اعلام عذرخواهی گفته بود این کار را با هدف کم کردن میزان مصرف انرژی گوشی‌های تلفن همراه و جلوگیری از خاموشی ناگهانی آن ها در پی پایان شارژ باتری انجام می دهد.

به گفته این شرکت، ضعیف شدن باتری آیفون‌های قدیمی باعث می‌شود تا انرژی که باتری به پردازنده می‌رساند کاهش یابد و در نتیجه پردازنده هنگام تحلیل داده‌های سنگین و پیچیده دچار آسیب شود.

در حالی که پرونده‌های متعددی در شکایت از اپل برای کاهش عمدی سرعت گوشی‌های همراه آیفون در آمریکا و اسرائیل وجود دارد، پرونده فرانسه نخستین پرونده در این زمینه است که با حکمی علیه این غول دنیای فناوری مختومه می شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غرامت ۵۰۰ دلاری اپل به کاربران برای کند کردن عمدی آیفون

جایزه یک میلیون دلاری اپل برای کسانی که نقص‌های امنیتی آیفون را بیابند

درخواست ۱۸ ماه حبس به‌دلیل غفلت در نگهداری از حدود ۱۷۰ سگ و گربه در یک آپارتمان کوچک