جودو؛ گرند اسلم پاریس با دو طلا برای ژاپن استارت خورد

جودو؛ گرند اسلم پاریس با دو طلا برای ژاپن استارت خورد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کلاریس اگبنیونو، جودوکار فرانسوی که چهار قهرمانی جهان را در کارنامه دارد با کسب ششمین قهرمانی در رقابت های گرند اسلم پاریس عنوان بهترین ورزشکار زن روز نخست تورنمنت را از آن خود کرد.

آگهی

گرند اسلم پاریس، یکی از مهم ترین تورنمنت های تور جهانی جودو روز شنبه هشتم فوریه/نوزدهم بهمن با حضور علاقمندان و ورزشکارانی از سراسر جهان استارت خورد.

بهترین جودوکار زن

کلاریس اگبنیونو، جودوکار فرانسوی که چهار قهرمانی جهان را در کارنامه دارد با کسب ششمین قهرمانی در رقابت های گرند اسلم پاریس عنوان بهترین ورزشکار زن روز نخست تورنمنت را از آن خود کرد.

جودوکار فرانسوی در فینال مبارزات وزن منهای ۶۳ کیلوگرم نامی نابکورا از کره جنوبی را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت تا انتقام شکست در مسابقات مسترز سال گذشته را از وی بگیرد.

اگبنیونو که در خانه مبارزه می کرد و حمایت تماشاگران خودی را به همراه داشت پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست احساسش را اینگونه بیان کرد: «فوق العاده بود، وقتی وارد سالن شدم از جو سالن انرژی زیادی گرفتم. همه نام مرا فریاد می زدند. تماشاگران فوق العاده بودند. از این حمایت بسیار تشکر می کنم. به قدری خوشحالم که نمی توانم حضور این همه افراد را که برای تماشای مبارزه امروز آمده بودند، باور کنم. البته دیگر ورزشکاران فرانسوی نیز بودند اما با این حمایت غیر ممکن بود که شکست بخورم.»

بهترین جودوکار مرد

عنوان بهترین ورزشکار مرد روز نخست گرند اسلم پاریس به ریوجیو ناگایاما از کشور ژاپن تعلق گرفت. جودوکار ژاپنی که مدال برنز جهانی را در کارنامه دارد در مبارزات وزن منهای ۶۰ کیلوگرم مردان خوش درخشید و گردن آویز طلا را از آن خود کرد.

ناگایاما در فینال این وزن با اجرای فنون «سئوی ناگه» و «اورا ناگه» موفق شد با کسب دو امتیاز وازاری از سد یاگو آبولادرزه، حریفی از کشور روسیه بگذرد.

جودوکار ژاپنی پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «صادقانه باید بگویم که ابتدای مبارزه یک لحظه غافلگیر و خاک شدم اما توانستم از این تله بگریزم. اعتماد به نفس بالایی داشتم که در کسب این پیروزی کمکم کرد.»

طلای سبک ترین وزن مسابقات به اوکراین رسید

داریا بیلودید دیگر یک پدیده جوان و جویای نام نیست. جودوکار زن اوکراینی روز شنبه طلای وزن منهای ۴۸ کیلوگرم گرند اسلم پاریس را در کنار دیگر افتخاراتش از جمله قهرمانی جهان در سال گذشته قرار داد.

بیلودید در فینال این وزن حریفی از ژاپن را با امتیاز وازاری از پیش رو برداشت تا برای دومین بار درگرند اسلم پاریس صاحب گردن آویز طلا شود.

او مدال طلای خود را از دستان شاهدخت توموهیتوی میکاسا، سفیر فدراسیون جهانی جودو دریافت کرد.

طلای ۵۲ کیلوگرم برای کوزوو

دیستریا کراسنیکی، جودوکاری از کشور کوزوو موفق شد در مبارزه نهایی وزن منهای ۵۲ کیلوگرم زنان با غلبه بر حریف ایتالیایی خود و کشورش را صاحب مدال طلا کند.

کراسنیکی مدال طلای خود را از دستان رئیس انجمن فدراسیون های بین المللی المپیک تابستانی دریافت کرد.

کانادا از مدال طلا بی نصیب نماند

کریستا دگوچی، مدافع عنوان قهرمانی جهان از کانادا در این تورنمنت بسیار آماده نشان داد و موفق شد در فینال وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زنان با غلبه بر حریفی از مغولستان صاحب گردن آویز طلا شود.

دگوچی مدال طلای خود را از دستان یکی از وزرای کابینه دولت مجارستان دریافت کرد.

دومین طلای ژاپن

شوئیچی هاشیماتو در مبارزه پایانی وزن منهای ۷۳ کیلوگرم مردان حریفی از قزاقستان را شکست داد تا ژاپن را در روز نخست تورنمنت صاحب دومین مدال طلا کند.

بهترین فن

بهترین فن روز نخست گرند اسلم پاریس را تورایف ازبکستانی در مبارزه رده بندی وزن منهای ۷۳ کیلوگرم مقابل حریفی از ترکیه به اجرا درآورد که امتیاز ایپون و مدال برنز را برایش به همراه داشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ برگزیدگان پنج وزن نخست مسابقات جایزه بزرگ تل آویو معرفی شدند

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند

لغو مسابقه لیون و مارسی؛ دولت فرانسه خشونت در ورزشگاه‌ها را «غیرقابل قبول» خواند