ایران آماده پرتاب ظفر به فضا با ماهواره‌بر سیمرغ است

  ایران آماده پرتاب ظفر به فضا با ماهواره‌بر سیمرغ است
Copyright Ap
Copyright Ap
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیر ارتباطات ایران می‌گوید ماهواره‌ها بعد از تحویل به ایستگاه فضایی آماده ارسال به فضا هستند.

آگهی

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران دوشنبه ۷ بهمن در حساب توییتری خود از آمادگی پرتاب ماهواره به فضا خبر داد.

 آقای جهرمی با بازنشر توییتی از رادیو ملی آمریکا که به آماده‌سازی پایانه فضایی ایران برای ارسال ماهواره اشاره داشت نوشت: «بله، سایت در حال آماده‌سازی برای استقرار ماهواره‌ی ظفر در مدار است. امیدواریم به استقرار این ماهواره در مدار، برای پنج ماهواره دیگه هم زمانبندی استقرار در مدار نهایی شده است، پیش به سوی مدار ۶۰۰ کیلومتری.»

این ماهواره که ایران آن‌را «ظفر» نامیده است روز یکشنبه ۲۹ دی به پایگاه فضایی ایران تحویل داده شد تا برای ارسال به فضا آماده شود.

سید احمد حسینی، سخنگوی گروه فضایی سازمان هوافضای وزارت دفاع روز دوشنبه ۷ بهمن در خصوص این ماهواره‌ها گفت: «موشک‌های نظامی و موشک‌های ماهواره‌بر از لحاظ منطق طراحی سیستمی و تجمیع سامانه دو منطق کاملا متفاوت دارند. موشک‌های بالستیک برای جنگ هستند و باید بتوانند به سرعت عملیاتی شوند و قابلیت جابه جایی بالایی داشته باشند اما ماهواره‌برها به صورت مراحل مجزا حمل می شوند.»

به گفته مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران قرار است ماهواره‌بر سیمرغ ماهواره ظفر را در مدار زمین قرار دهد. سه ایستگاه زمینی در ماهدشت، چرمشهر و قشم برای هدایت، کنترل و دریافت و ارسال داده به این ماهواره پیش‌بینی شده‌اند.

در شهریور ۹۸ گزارش‌هایی از انفجار یک راکت بر روی سکوی پرتاب در مرکز فضایی امام خمینی منتشر شد اما مسئولان جمهوری اسلامی پس از آن یک ماهواره سالم را به نمایش گذاشتند. وزیر ارتباطات ایران با انتشار سلفی خود با این ماهواره گفت که ماهواره ناهید هنوز به وزارت دفاع تحویل داده نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: هیچ نقشی در انفجار سکوی موشک ماهواره‌بر ایران در سمنان نداشتیم

سقوط شی فلزی مرموز بر روی سقف یک خانه در فلوریدای آمریکا

دومین راهپیمایی فضایی خدمه «شنژو-۱۷» در ایستگاه فضایی چین