نمایندگان ایران کوتاه آمدند؛ استقلال و شهرخودرو شنبه در امارات بازی می‌کنند

نمایندگان ایران کوتاه آمدند؛ استقلال و شهرخودرو شنبه در امارات بازی می‌کنند
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طبق توافق جدید تیم‌های ایرانی با کنفدراسیون فوتبال آسیا، دو تیم استقلال و شهرخودرو در مرحله پلی آف در امارات میزبان خواهند بود، اما در مرحله مقدماتی و البته در دور برگشت، میزبانی در ایران خواهد بود.

آگهی

باشگاه استقلال و شهر خودرو مشهد پذیرفتند در مرحله پلی آف در کشور ثالث از رقیبان خود میزبانی کنند.

روز پنجشنبه ۲۳ ژانویه و پس از پایان جلسات مدیران ۴ باشگاه ایرانی در مالزی با مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا، دو تیم استقلال و شهر خودرو پذیرفتند که در مرحله پلی آف، به جای بازی در ایران، در امارات از رقبای خود میزبانی کنند.

بر این اساس روز شنبه ۲۵ ژانویه آبی پوشان تهرانی در شهر دبی به مصاف الکویت کویت خواهند رفت و در همان روز تیم شهرخودرو مشهد در شارجه میزبان تیم الرفاع بحرین خواهد بود. مدیران دو تیم استقلال و شهرخودرو این خبر را تایید کرده‌اند.

از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس اعلام کرد طبق توافق با مسئولان ای اف سی، تیم‌های ایرانی در سه بازی دور رفت مرحله مقدماتی مهمان خواهند بود اما پس از آن میزبانی بار دیگر به ایران بازخواهد گشت.

به این ترتیب تیم‌های پرسپولیس و سپاهان که به عنوان قهرمان و نایب قهرمان ایران، به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی مسابقات شده‌اند در سه هفته اول مهمان خواهند بود، اما در هفته‌های چهارم، پنجم و ششم در تهران و اصفهان از رقبای خود پذیرایی خواهند کرد.

این وضعیت برای دو تیم استقلال و شهرخودرو هم در صورت صعود به مرحله گروهی به همین صورت خواهد بود.

البته مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز هیچ واکنشی نسبت به ادعاهای مسئولان ایرانی نشان نداده‌اند. تمام اخبار در خصوص وعده ای اف سی برای میزبانی تیم‌های ایرانی به اظهارات مسئولان تیم‌های ایرانی و همچنین مقامات وزارت ورزش محدود می‌شود. از سوی دیگر هنوز مشخص نیست در صورت صحت این ادعا و وعده‌هایی که ویندسور جان، دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا به مسئولان ایرانی داده است، کمیته مسابقات این کنفدراسیون هم این تصمیمات را تصویب کند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی استقلال و شهرخودرو در زمین ثالث؛ یک گام دیگر تا مرحله گروهی

رای کنفدراسیون تغییر نکرد؛ استقلال و شهر خودرو باید در امارات میزبان باشند

سرمربی الهلال پس از ثبت رکورد ۲۸ پیروزی متوالی: هنوز وقت جشن گرفتن نیست