تنش ایران و آمریکا؛ افزایش ریسک دلار، تقاضای ارزهای امن را بالا برد

تنش ایران و آمریکا؛ افزایش ریسک دلار، تقاضای ارزهای امن را بالا برد
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حمله هوایی ایالات متحده به کاروان حامل قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران تقاضای دلار آمریکا را به عنوان ارز پرمخاطره کاهش داد.

آگهی

افزایش نگرانی‌های جهانی از وقوع جنگ دامنه‌دار میان ایران و آمریکا موجب شد تا در جریان معاملات روز دوشنبه بازارهای جهانی تحت تاثیر افزایش تقاضای طلا و ارزهای امن، ارزش برابری دلار کاهش یابد.

تنش میان ایران و آمریکا که از روز جمعه گذشته و در پی حمله هوایی ارتش آمریکا به کاروان حامل قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران تشدید شده ضمن افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای سهام و تقویت ارزش طلا، تقاضای دلار آمریکا را به عنوان ارز پرمخاطره کاهش داده و در مقابل جهت خریدهای عمده بازار جهانی ارز را به سمت ارزهای امن تر همچون یورو، پوند، دلار کانادا، روبل روسیه و فرانک سوئیس تغییر داد.

بر همین اساس، در جریان معاملات روز دوشنبه یورو ۲۴ صدم درصد در برابر دلار آمریکا تقویت شد. همزمان نرخ برابری هر دلار در مقابل پوند به ۰.۷۶ رسید که ۳۹ صدم درصد بیش از نرخ روز جمعه بود. در همین حال دلار کانادا نیز در مقابل دلار آمریکا ۱۹ صدم درصد تقویت شد.

روبل روسیه نیز به عنوان یکی از ارزهای باثبات سال ۲۰۱۹، طی مبادلات روز دوشنبه ۳۹ صدم درصد در برابر دلار آمریکا تقویت شد. همچنین دلار آمریکا در مقابل فرانک سوئیس نیز ۲۶ صدم درصد تضعیف شد.

رمز ارز بیت‌کوین نیز روز دوشنبه ۷ هزار و ۵۳۸ دلار معامله شد و به بالاترین سطح قیمتی در دو هفته گذشته رسید.

کارشناسان بازارهای مالی جهان معتقدند که افزون بر ادامه تهدیدهای لفظی میان مقام‌های ایران و آمریکا، تصمیم تهران برای توقف تعهدات هسته‌ای خود در چارچوب برجام، سرمایه‌گذاران را در سطح جهان متقاعد کرده تا سهم دلار را در سبدهای سرمایه‌گذاری خود کاهش دهند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقوط ۱۵ درصدی نرخ ریال در ۴۱‌ سالگی انقلاب ۵۷؛ صعود ۵۵۰ تومانی دلار آمریکا در بهمن

آخرین صعود نرخ ارز در دی ماه؛ اختلاف قیمت آزاد و رسمی دلار به ۶۰۰ تومان رسید

کاهش ۵۵۰ تومانی نرخ دلار؛ نطق ترامپ ریال ایران را تقویت کرد