جام باشگاه‌های جهان؛ فلامینگو با غلبه بر الهلال به فینال راه یافت

دیدار نیمه نهایی جام باشگاه‌های جهان میان فلامینگو و الهلال
دیدار نیمه نهایی جام باشگاه‌های جهان میان فلامینگو و الهلال Copyright AP Photo/Hassan Ammar
Copyright AP Photo/Hassan Ammar
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم فوتبال فلامینگو تحت هدایت ژرژه ژزوس پرتغالی روز شنبه باید برای تصاحب جام باشگاه‌های جهان در فینال این رقابت‌ها با برنده دیگر دیدار نیمه نهایی میان لیورپول انگلیس و مونتری مکزیک مسابقه دهد.

آگهی

تیم فلامینگو برزیل سه شنبه شب در مرحله نیمه هایی مسابقات فوتبال باشگاه‌های جهان با غلبه بر الهلال عربستان، قهرمان آسیا به دیدار نهایی این رقابت‌ها راه یافت.

این مسابقه که در شهر دوحه قطر برگزار شد در نهایت با نتیجه ۳ بر ۱ به سود نماینده برزیل در این رقابت‌ها به پایان رسید. فلامینگو در حالی در این مسابقه به برتری رسید که نیمه نخست با یک گل از تیم عربستانی عقب افتاده بود.

سالم الدوسری، بازیکن میانی الهلال در دقیقه ۱۸ برای تیم‌اش گلزنی کرد و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید. فلامینگو اما در نیمه دوم از همان دقایق نخست تهاجم همه جانبه برای جبران گل خورده را آغاز کرد و در دقیقه ۴۹ توسط ژورژین د آراسکائتا،‌ هافبک نفوذی اروگوئه‌ای خود به گل تساوی رسید.

قرمز و مشکی پوشان فلامینگو در ادامه باز هم در دقایق ۷۸ توسط برونو هنریک، بال راست خود به گل رسیدند. الهلال که کنترل بازی و میدان را از دست داده بود در انتهای مسابقه یک گل دیگر دریافت کرد تا استادیوم خلیفه شهر دوحهه را با شکست ۱ به ۳ مقابل تیم برزیلی ترک کند. گل سوم فلامینگو از روی اشتباه علی ال بلیهی، مدافع تیم الهلال در دقیقه ۸۲ به صورت گل به خودی بدست آمد.

تیم فوتبال فلامینگو تحت هدایت ژرژه ژزوس پرتغالی روز شنبه باید برای تصاحب جام باشگاه‌های جهان در فینال این رقابت‌ها با برنده دیگر دیدار نیمه نهایی میان لیورپول انگلیس و مونتری مکزیک مسابقه دهد.

فلامینگو، فاتح جام لیبرتادورس و قهرمان باشگاه‌های برزیل پیش از این در سال ۱۹۸۱ موفق شده بود عنوان قهرمانی جام بین قاره‌ای را به نام خود ثبت کند و در صورت پیروزی در فینال روز شنبه به دومین جام بین المللی تاریخ این باشگاه دست خواهد یافت.

تیم الهلال نیز پس از شکست در مرحله نیمه نهایی روز سه شنبه در دیدار رده بندی برای کسب مقام سوم به میدان خواهد رفت.

تیم السد قطر نیز که به عنوان میزبان رقابت ها در این مسابقات شرکت داشت برای کسب عنوان پنجم و ششمی با اسپرانس تونس ، نماینده آفریقا دیدار کرد که در نهایت با نتیجه ۲ به ۶ نتیجه را واگذار کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ستاره‌های فوتبال جهان عامل تولید چه میزان گاز دی‌اکسید کربن هستند؟

دیپلماسی فوتبالی؛ تیم‌های عربستان، امارات و بحرین در قطر به میدان می‌روند

فرمانروایی ورزشهای راکتی در قطر، از تنیس تا پدل