نانسی پلوسی: ترامپ راهی به جز استیضاح برایمان نگذاشته است

نانسی پلوسی: ترامپ راهی به جز استیضاح برایمان نگذاشته است
Copyright REUTERS/Erin Scott
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده روز پنج‌شنبه ۵ دسامبر از کمیته قضایی این مجلس خواست تا مراحل استیضاح دونالد ترامپ را به جریان بیندازد.

آگهی

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که این نهاد روند گام به گام اجرای طرح استیضاح دونالد ترامپ را آغاز کرده است.

به گفتۀ او رئیس جمهوری آمریکا از قدرت خود با اهداف شخصی سوء‌استفاده کرده و می‌توان گفت که «امنیت و منافع ملی آمریکا» را با خطر مواجه کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در سخنان خود تاکید کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا راهی به جز اجرای استیضاح برای وکلای مجلس باقی نگذاشته است. وی گفت من از کسی تنفری ندارم و برای رئیس جمهوری آمریکا «دعا» می‌کنم.

خانم پلوسی در پاسخ به یک خبرنگار گفت: «استیضاح ترامپ مربوط به مداخله روسیه است نه اوکراین.» وی گفت: «در مسیر استیضاح همه راه‌ها به رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین ختم می‌شود.»

اجرای گام به گام طرح استیضاح دونالد ترامپ پس از اظهارنظر کارشناسی سه حقوقدان آمریکایی در نشست روز چهارشنبه کنگره ممکن شد. به گفتۀ این کارشناسان، اقدامات انجام شده از سوی دونالد ترامپ مبنی بر مجبور کردن اوکراین به انجام تحقیقات دربارۀ پسر جوبایدن با هدف بهره‌برداری سیاسی از این تحقیقات، جرایمی غیرقابل انکار بوده و برای استیضاح او کافی است.

پیش از این مجلس نمایندگان تصویب کرده بود که روند استیضاح دونالد ترامپ کاملا بصورت علنی برگزارشود.

تحقیقات اصلی برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا پس از افشاگری‌های یکی از نزدیکان دونالد ترامپ آغازشد. این فرد درباره مکالمه دونالد ترامپ و رئیس جمهوری اوکراین افشاگری کرده بود. مضمون اصلی مکالمه دو رهبر آمریکا و اوکراین ظاهرا کمک نظامی آمریکا به این کشور در ازای انجام تحقیقات محرمانه روی تجارت پسر جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بوده است.

بیشتر بخوانید:شهادت اساتید حقوق در کنگره آمریکا: تخلفات ترامپ برای استیضاح او کافیست

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش ترامپ به استیضاح: دنبال ابطال رای ده‌ها میلیون آمریکایی هستند

تحقیقات برای استیضاح ترامپ؛ آغاز جلسات علنی استماع شاهدان در کنگره

با حکم دادگاه بریتانیا امکان استرداد جولیان آسانژ به آمریکا دست‌کم درآینده نزدیک منتفی شد