مرگ دست‌کم ۵۸ مهاجر در پی واژگونی کشتی در سواحل موریتانی

File Photo
File Photo Copyright Reuters
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز سه‌شنبه یک کشتی حامل مهاجران در سواحل موریتانی واژگون شد که در پی آن دست‌کم ۵۸ تن جان خود را از دست دادند. این حادثه یکی از مرگبارترین فجایع روی داده در دریا طی سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

آگهی

در پی غرق شدن یک کشتی حامل مهاجران روز سه‌شنبه ۳ دسامبر در سواحل موریتانی، دست‌کم ۵۸ نفر جان خود را از دست دادند. این حادثه یکی از مرگبارترین فجایع روی داده در دریا طی سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

این کشتی که هفته گذشته گامبیا را به مقصد جزایر قناری در اسپانیا ترک کرده بود، در مجموع ۱۵۰ مسافر داشت که بخش قابل توجهی از مسافران زن و کودک بودند.

بنا بر اعلام نماینده آژانس مهاجرت سازمان ملل در امور غرب آفریقا، بسیاری از سرنشینان غرق شده‌اند و افرادی که نجات یافته‌اند تا سواحل موریتانی در نزدیکی شهر نواذيبو شنا کرده‌اند.

بنابر اعلام مقامات ۸۳ نفر تا ساحل شنا کرده‌اند و به گفتۀ وزیر کشور موریتانی ۱۰ نفر نیز برای درمان فوری به بیمارستان منتقل شده‌اند.

جستجو در محل برای یافتن افراد گمشده همچنان ادامه دارد.

دولت موریتانی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد پرونده تحقیقی را درباره این «حادثه دلخراش» و شبکه‌های قاچاق احتمالی مرتبط با آن باز خواهد کرد.

در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ میلادی هزاران نفر که در تلاش برای رسیدن به جزایر قناری بودند، در سواحل موریتانی جان خود را از دست دادند. پس از آن برای سال‌ها شمار قربانیان این سفر پر خطر به نحو چشمگیری کاهش یافت اما در ماه‌های اخیر مقامات این کشور بار دیگر اعلام کردند که ده‌ها کشتی را که تلاش می‌کردند مهاجرانی را از سنگال در همسایگی گامبیا به اروپا برسانند، توقیف کرده‌اند.

هنوز مقامات گامبیا درباره این حادثه اظهار نظر نکرد‌ه‌اند.

بنابر اعلام سازمان ملل، در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ بیش از ۳۵ هزار گامبیایی از طریق دریا به اروپا رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غرق شدن یک قایق حامل مهاجران در سواحل تونس؛ بیش از ۸۰ نفر ناپدید شدند

پلیس ایتالیا ناخدای کشتی خیریه حامل پناهجویان را بازداشت کرد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها