انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ کاملا هریس به کارزار خود پایان داد

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ کاملا هریس به کارزار خود پایان داد
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مشکلات مالی کارزار انتخاباتی کاملا هریس دلیل اصلی کناره گیری او از عرصه رقابت با دیگر نامزدهای دموکرات است.

آگهی

کاملا هریس، سناتور ایالت کالیفرنیای آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که به کارزار انتخاباتی خود برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پایان می دهد.

مشکلات مالی کارزار انتخاباتی کاملا هریس دلیل اصلی کناره گیری او از عرصه رقابت با دیگر نامزدهای دموکرات اعلام شده است. این سناتور ۵۵ ساله امیدوار بود تا پس از کسب نامزدی حزب دموکرات و شکست دونالد ترامپ در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری اولین زنی باشد که به ریاست جمهوری ایالات متحده می رسد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز سوم نوامبر سال ۲۰۲۰ (۱۲ آبان سال ۹۹) برگزار شود.

محبوبیت کاملا هریس پس از درخشش در اولین مناظره نامزدهای دموکرات در برابر جو بایدن در نظرسنجی ها افزایش یافت. با این حال او در ماه های اخیر شاهد کاهش محبوبیتش در ایالت‌هایی بود که اولین انتخابات درون حزبی در آنها برگزار می شود. کارزار او همچنین نتوانست طی ماه‌های گذشته منابع مالی لازم برای رقابت با دیگر نامزدهای دموکرات را تامین کند.

کاملا هریس روز سه شنبه ضمن اشاره به مشکلات مالی کارزار انتخاباتی خود گفت: «کارزار من برای انتخابات ریاست جمهوری به وضوح منابع لازم برای ادامه فعالیت را ندارد.» او در ادامه افزود: «من میلیاردر نیستم.»

این سخن کاملا هریس از نظر بسیاری انتقاد از مایکل بلومبرگ، میلیاردر نیویورکی محسوب می شود که روز ۲۴ نوامبر (سوم آذر) نامزدی خود برای شرکت در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در واکنش به کناره‌گیری کاملا هریس در صفحه توئیتر خود با لحنی طعنه آمیز نوشت: «خیلی بد شد! دلمان برایت تنگ می شود کاملا!»

کاملا هریس نیز در واکنش به این توئیت دونالد ترامپ در صفحه توئیترش نوشت: «نگران نباشید آقای رئیس جمهور. من شما را در جریان محاکمه [در سنا] خواهم دید.»

پاسخ کاملا هریس به تحقیقات مقدماتی برای استیضاح دونالد ترامپ در کنگره آمریکا اشاره دارد. مجلس سنای آمریکا در صورت رای مجلس نمایندگان به استیضاح دونالد ترامپ وظیفه رسیدگی به اتهامات رئیس جمهوری را برعهده خواهد داشت.

جو بایدن یکی از نامزدهای پیشتاز در عرصه رقابت نامزدهای دموکرات در واکنش به کناره گیری کاملا هریس از «خردمندی» و «استعداد» او ستایش کرد. او با این حال از پاسخ به این پرسش که آیا در صورت پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات کاملا هریس را به عنوان معاون خود انتخاب خواهد کرد یا خیر خودداری کرد.

ایالت آیووا اولین ایالتی است که در روز سوم فوریه سال آینده میلادی (۱۴ بهمن) انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری را برگزار خواهد کرد. با این حال روز سرنوشت ساز در رقابت نامزدهای دموکرات احتمالا «سه شنبه بزرگ» در روز سوم مارس (۱۳ اسفند) خواهد بود. در این روز انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در پانزده ایالت برگزار می شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلوسی: ترامپ رشوه دهی را پذیرفته است

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند