گزارش‌های یورونیوز از فضا؛ انجام چیزی شبیه «عمل قلب باز» در فضا

گزارش‌های یورونیوز از فضا؛ انجام چیزی شبیه «عمل قلب باز» در فضا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لوکا پارمیتانو در این قسمت از مجموعه‌ برنامه‌های گزارش‌های یورونیوز از فضا برای مخاطبان ما درباره عملیاتی می‌گوید که به گفته خودش بسیار به «عمل قلب باز» شباهت دارد.

آگهی

لوکا پارمیتانو، فضانورد اروپایی این بار هم برای مخاطبان یورونیوز از ایستگاه فضایی بین‌المللی گزارش می‌دهد، گزارشی درباره انجام عملیاتی که به گفته خودش شبیه انجام «عمل قلب باز» است، اما این بار در فضا.

او این بار هم با اندرو مورگان، فضانورد ناسا این برنامه را گزارش داده است.

آقای پارمیتانو می‌گوید: «اینجا در هوابند هستیم، اندرو مورگان از ناسا هم با من است. بیرون ایستگاه فضایی، ابزاری به نام طیف‌سنج مغناطیسی آلفا داریم. سیستم کنترل حرارتی روی طیف‌سنج مغناطیسی آلفا خراب شده و می‌خواهیم برای رفع این مشکل با راهپیمایی فضایی به بیرون برویم.»

اندرو مورگان نیز ادامه می‌دهد: «می‌خواهیم سیستم را باز کنیم و لوله‌های فعلی را قطع کنیم. درست مانند زمانیکه شما عمل پیوند قلب انجام می‌دهید. می‌خواهیم پمپی جدید و به عبارتی قلبی جدید بگذاریم. لوله‌های جدیدی را بر می‌داریم و آن لوله‌ها را روی لوله‌های موجود نصب می‌کنیم و گردش سیستم خنک کننده شروع می‌شود.»

لوکا پارمیتانو می‌افزاید: «به عبارتی این نوعی عمل قلب باز در فضا است، آن هم روی سیستمی بسیار پیچیده. از آنجا که طیف سنج‌های مغناطیسی روی زمین به سختی تعمیر می‌شود جالب است که بتوانیم این کار را در فضا انجام دهیم، آنهم با این لباس‌ها.»

آقای مورگان ادامه می‌دهد: «مطمئنا همینطور است، هر قدم فضایی با محدودیت‌های لباس ما و فشار ناشی از آن چالش‌زا است. مجبور شدیم ابزارهای جدیدی را توسعه دهیم، در واقع این‌ها که می‌بینید [اشاره به ابزارهایی در اتاق هوابند ایستگاه فضایی] تعداد معدودی از مجموعه بزرگی از وسایل و لوازم است. ما ۴ تا ۵ کیسه دیگر به همین اندازه اینجا آوردیم که پر از ابزارهایی بسیار شبیه به این‌ها هستند.» 

فضانورد ناسا در ادامه توضیح داد: «همانطور که لوکا اشاره داشت این کار شبیه عمل قلب باز است. من جراح قلب نیستم اما فیزیکدان هستم. اینجا شباهت‌های جالب زیادی وجود دارد و یکی از نقش‌های من مدیریت ابزارهاست درحالیکه لوکا اغلب برش‌ها و نوسان‌ها را انجام می‌دهد.»

لوکا پارمیتانو کماکان از فضا گزارش خواهد فرستاد. اگر علاقمند به مباحث مربوط به فضا هستید گزارش‌های او و همکاران فضانوردش را در وبسایت یورونیوز دنبال کنید.

به توییتر یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اخترشناسان: سیاهچاله کهکشان راه شیری توسط میدان‌های مغناطیسی قدرتمند احاطه شده است

دید تلسکوپ فضایی اقلیدس تار شد؛ دانشمندان اروپایی چگونه لایه یخی را ذوب می‌کنند؟

جیمز وب تصاویری خیره‌کننده از یک منطقه ستاره‌ساز در کهکشان مثلثی را ثبت کرد