خامنه‌ای: محو دولت اسرائیل به معنای محو یهودیان نیست بیرون کردن اراذلی مانند نتانیاهو است

 خامنه‌ای: محو دولت اسرائیل به معنای محو یهودیان نیست بیرون کردن اراذلی مانند نتانیاهو است
Copyright leader.ir
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت که محو دولت اسرائیل به معنای محو مردم یهودی نیست بلکه به معنای محو اراذلی مانند نتانیاهو است.

آگهی

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت که محو دولت اسرائیل به معنای محو یهودیان نیست بلکه به معنای بیرون کردن اراذل و اوباشی مانند نتانیاهو است.

وی در سخنانی که به مناسب میلاد پیامبر اسلام انجام شد، افزود: « ما به فلسطینی‌ها کمک کردیم و باز هم کمک می‌کنیم، هیچ‌گونه ملاحظه‌ای هم نداریم و همه‌ی دنیای اسلام باید این کار را بکند.»

وی به «محو دولت اسرائیل» اشاره کرد و افزود: «این به معنای محو مردم یهودی نیست. این به معنای محو آن حکومت و رژیم تحمیلی است. مردم فلسطین چه مسلمان چه مسیحی و چه یهودی که صاحبان اصلی آن سرزمین هستند باید بتوانند خودشان دولت خود را انتخاب، و بیگانه‌ها و اراذل و اوباشی مانند نتانیاهو را بیرون کنند، محو اسرائیل یعنی این و این اتفاق خواهد افتاد.»

وی این موضوع را با کشورهای حوزه بالکان مقایسه کرد و گفت: «این اتفاق خواهد افتاد؛ مثل کشورهای بالکان که بعد از ۶۰ سال مستقل شده و ملت به کشور خودشان برگشتند.»

علی خامنه‌ای: ما یهودستیز نیستیم

رهبر جمهوری اسلامی همچنین تأکید کرد که ما یهودستیز نیستیم. یهودی‌ها در کشور خودمان با کمال امنیت دارند زندگی می‌کنند. علی خامنه‌ای همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «امروز بزرگترین مصیبت دنیای اسلام، قضیه فلسطین است که ملتی را از خانه و وطن خود آواره کردند.»

«محو اسرائیل» بارها در سخنان مقام‌های جمهوری اسلامی تکرار شده و از جمله حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران بارها در سخنان خود به این موضوع اشاره کرده است. وی روز گذشته نیز در سخنانی گفت: « رویای از بین رفتن رژیم صهیونیستی به زودی تحقق خواهد یافت.»

حسین سلامی پیش‌تر نیز تاکید کرده بود: «راهبرد ما محو اسرائیل از جغرافیای سیاسی جهان است و به‌نظر می‌رسد با شرارت‌هایی که اسرائیل در حال انجام است، خودش را به این واقعیت نزدیک می‌کند.»

تنها چند ماه پس از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ در سال ۱۳۹۴، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه گفته بود: «برخی صهیونیست‌ها گفته‌اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته‌ای ۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده شده‌ایم اما ما به آنها می‌گوییم شما ۲۵ سال آینده را اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

این سخنان در آن وقت در سطح جهانی جنجال برانگیز شد و برخی از حامیان علی خامنه‌ای کارزارها و روزشمارهایی را در حمایت از این سخنان به راه انداختند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتانیاهو در دیدار با پوتین: اسرائیل باید علیه ایران آزادی عمل داشته باشد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد