واکنش‌ها در تهران به افزایش قیمت بنزین؛ «قشر کارگر فلج می‌شود»

واکنش‌ها در تهران به  افزایش قیمت بنزین؛  «قشر کارگر فلج می‌شود»
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مردم ایران از تصمیم شبانه دولت برای افزایش قیمت بنزین گله‌ دارند. برخی می‌گویند این افزایش قیمت به افزایش قیمت‌ دیگر اقلام منجر می‌شود و در نهایت سفره زندگی افراد را کوچک تر می‌کند. در همین حال حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نیز گفته «افزایش نرخ بنزین برای کمک به اقشار تحت فشار است.»

آگهی

افزایش قیمت بنزین در ایران انتقاد برخی شهروندان را به دنبال داشته است. شهروندان در گوشه‌ و کنار ایران می‌گویند که بالا رفتن قیمت بنزین موجب می‌شود تا نرخ دیگر اقلام نیز افزایش یابد. با این حال مقام‌های دولتی و قضایی در ایران تاکید کرده‌اند که افزایش قیمت‌ها کنترل شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران همچنین وعده داده که درآمد به دست آمده از افزایش قیمت بنزین صرف طبقه محروم جامعه خواهد شد.

با این حال محبوبه بختیاری، از شهروندان تهران می‌گوید: «این افزایش قیمت قشرهای مختلفی را در ایران تحت تاثیر قرار می‌دهد، به ویژه قشر کارگر را. این افزایش قیمت قشر کارگر را فلج خواهد کرد.»

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران بامداد جمعه ۲۴ آبان (۱۵ اکتبر) در ساعاتی که اغلب اخبار رسمی در ایران منتشر نمی‌شود افزایش قیمت بنزین را اعلام کرد.

«درآمد دولت سه‌ برابر می‌شود»

داوود طیبی، دیگر شهروند تهرانی نیز می‌گوید: «افزایش قیمت بنزین وضعیت زندگی را برای مردم بدتر می‌کند و قیمت‌ همه‌چیز بالا می‌رود. شاید برای دولت خوب شود و درآمدش سه برابر شود اما برای مردم عادی ثمری ندارد.»

یک راننده تاکسی آنلاین نیز درباره افزایش قیمت بنزیت می‌افزاید: «برای کشور ما که تولید کننده بنزین هستیم این اقدام مفیدی است اما این مساله به ضرر مردم و مصرف‌کننده است.»

«قیمت‌ها بالا می‌رود، از کرایه خانه گرفته تا میوه و سبزی»

بر اساس قیمت‌های جدید اعلام شده بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود.

خانم بختیاری نیز می‌گوید: «در تهران و خیلی دیگر از شهرهای ایران قیمت همه‌ چیز به قیمت بنزین مرتبط است. اگر قیمت بنزین افزایش یابد به طبع قیمت کرایه خانه و هزینه‌های جاری از میوه و سبزی گرفته تا اقلام دیگر بالا می‌رود.»

البته حسن روحانی گفته دولت با وجود مشکلات اقتصادی، هرگز قصد برداشت از درآمد افزایش قیمت بنزین را ندارد و همه آن میان حدود ۶۰ میلیون نفر توزیع می‌شود.

به گفته رئیس‌جمهوری ایران «اقدام دولت در افزایش نرخ بنزین به نفع مردم و برای کمک به اقشار تحت فشار جامعه است.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا تصمیم اخیر دولت ایران بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اتخاذ شده است.

**بیشتر بخوانید: **آغاز سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در ایران

به توییتر یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رشد قیمت بنزین چه زمانی به گرانی دامن می‌زند؟

دولت گرفتار دور باطل ۴۰ ساله؛ چرا بنزین در ایران ۶۰۰ برابر بازار جهانی گران شد؟

سقوط ۶ درصدی قیمت جهانی نفت