بازداشت و آزادی مشروط دو رهبر کاتالونیا در بلژیک

بازداشت و آزادی مشروط دو رهبر کاتالونیا در بلژیک
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو رهبر پیشین منطقه کاتالونیا که به دلیل درخواست مجدد دولت اسپانیا مبنی بر استرداد خود را پنج شنبه به پلیس معرفی کرده بودند بصورت مشروط آزاد شدند.

آگهی

دو مشاور رهبر منطقه کاتالونیا که به همراه کارلس پوجدمون پس از اتفاقات ناشی از همه پرسی استقلال به بلژیک مهاجرت کردند، پنج شنبه خود را به نیروهای پلیس معرفی کردند و پس از گذرندان چندین دقیقه بازجویی بطور مشروط، هم چون رهبر پیشین کاتالونیا، کارلس پوجدمون موقتا آزادشدند.

علت بازداشت موقت لوئی جوئیگ و تونی کومین درخواست مجدد پلیس اسپانیا بر استرداد رهبران منطقه کاتالونیا بود.قرار است دادگاه این دو رهبر کاتالانها هفته آینده برگزار شود.

کارلس پوجدمون رهبر پیشین منطقه کاتالونیا که بیشتر از یکسال است در بلژیک اقامت دارد نیز هفته گذشته باردیگر بدلیل ارجاع پرونده استرداد بار دیگر خود را به پلیس بلژیک معرفی کرد.

پوجدمون هرچند بصورت مشروط آزاد است اما برای خروج از بلژیک همواره نیاز به مجوز دولت این کشور دارد.وی نیز قرار است ۱۶ دسامبر خود را به دادگاه بلژیک معرفی کند.

روز گذشته مقامات قضایی بریتانیا نیز تصمیم گرفتند تا روند ِرسیدگی به درخواست اسپانیا مبنی بر بازداشت و استرداد کلارا پونساتی، یکی از رهبران منطقه کاتالونیا را به حال تعلیق درآورند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسپانیا به بلژیک در صورت عدم استرداد رهبر سابق جدایی طلب کاتالونیا هشدار داد

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟