جودو؛ برگزیدگان اوزان سبک در گرند اسلم ابوظبی معرفی شدند

جودو؛ برگزیدگان اوزان سبک در گرند اسلم ابوظبی معرفی شدند
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مانوئل لومباردو، جودوکار ایتالیایی با برتری مقابل کلیه حریفان به فینال وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان رسید. لومباردو در مبارزه نهایی تنها به دو دقیقه زمان نیاز داشت تا با دو فن «سئوی ناگه» و «کاتا گوروما» حریفی از آذربایجان را با امتیاز ایپون شکست دهد.

آگهی

رقابت های گرند اسلم جودو در ابوظبی پنجشنبه شب با معرفی برگزیدگان اوزان سبک استارت خورد. گوسمان قرقیزبایف، جودوکار قزاق نخستین مدال طلای این مسابقات را در روز نخست از آن خود کرد.

قرقیزبایف که درمسابقات قهرمانی جهان در توکیو جایگاهی بهتری از پنجم کسب نکرده بود در فینال مبارزات وزن منهای ۶۰ کیلوگرم مردان موفق شد با امتیاز وازاری از سد ولید خیار، حریف فرانسوی خود بگذرد و بر سکوی نخست بایستد.

جودوکار قزاق مدال طلای خود را از دستان رئیس فدراسیون جودوی امارات عربی متحده دریافت کرد.

مدال طلای جودوکار کره شمالی

تیم کره شمالی که با ورزشکارانی آماده پا به این مسابقات گذاشته است در دسته منهای ۵۷ کیلوگرم زنان صاحب مدال طلا شد. جین آ کیم، جودوکار زن کره ای در فینال رقابت های این وزن سارا لئونی سیسیک فرانسوی را با امتیاز وازاری شکست داد و گردن آویز طلا را از آن خود کرد.

ورزشکار کره ای مدال طلای خود را از دستان مایکل پیترز، مدیر عامل شبکه یورونیوز دریافت کرد.

ایتالیا دومین طلای بخش مردان را تصاحب کرد

مانوئل لومباردو، جودوکار ایتالیایی که عملکرد درخشانی در روز نخست از خود به جای گذاشته بود با برتری مقابل کلیه حریفان به فینال وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان رسید. لومباردو در مبارزه نهایی تنها به دو دقیقه زمان نیاز داشت تا با دو فن «سئوی ناگه» و «کاتا گوروما» اورخان صفرف آذربایجانی را با امتیاز ایپون از پیش رو بردارد.

جودوکار ایتالیایی پس از دریافت مدال طلای خود از دستان دبیر کل فدراسیون بوکس روسیه گفت: «من سعی کردم اینبار تمرکزم را از دست ندهم. زیرا در مسابقات قهرمانی جهان وقتی داور امتیاز ایپون من را رد کرد تمرکزم از دست رفت و مسابقه را واگذار کردم. اینبار منتظر تصمیم داور شدم و سپس با دومین وازاری در نهایت پیروز از تاتامی بیرون آمدم.»

کوزوو از کسب مدال طلا بی نصیب نماند

مایلیندا کلمندی، جودوکار سرشناس کوزویی با عملکردی درخشان نشان داد که کمتر از یک سال مانده تا بازیهای المپیک توکیو به خوبی خود را برای کسب مجدد مدال طلا آماده کرده است. کلمندی که دو قهرمانی جهان را در کارنامه دارد در فینال مبارزات وزن منهای ۵۲ کیلوگرم زنان با امتیاز ایپون در وقت های طلایی از سد اودت جوفریدا، حریف ایتالیایی گذشت.

کلمندی پس از دریافت مدال طلای خود از دستان معاون دبیر کل اداره کل وزرش و حمایت از جوانان امارات عربی متحده گفت: «وقتی پای کسب مدال المپیک به میان باشد انگیزه زیادی دارم و می دانم چطور باید خودم را آماده کنم. من قبلا به المپیک رفته ام و با این مسیر آشنا هستم. با این حال سعی می کنم با تلاش و کار سخت از عنوان خود دفاع کنم و دوباره برای کشورم افتخار بیافرینم.»

اوکراین مدال طلای سبک ترین وزن زنان را کسب کرد

داریا بیلودید، جودوکار جوان اوکراینی که کم تراز دو ماه پیش دومین عنوان جهانی خود را کسب کرده بود در ابوظبی نیز پر صلابت ظاهر شد. بیلودید در فینال وزن منهای ۴۸ کیلوگرم در کمتر از دو دقیقه حریفی از اسلوونی را با امتیاز ایپون شکست داد.

بهترین فن

سارا لئونی سیسیک فرانسوی که در مبارزات وزن منهای ۵۷ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد با یک فوت سوئیپ زیبا بهترین فن روز نخست مسابقات را به نام خود ثبت کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ درخشش یوری آلویار کلمبیایی در گرند اسلم برزیل

تکرار تاریخ‌سازی؛ تاجیکستان با شکست امارات و صعود به یک چهارم نهایی در کنار استرالیا قرار گرفت

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید